Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP Intercity znów nie może wypożyczyć dziesięciu lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP Intercity znów nie może wypożyczyć dziesięciu lokomotyw
fot. M. SzymajdaHLE 21 w Belgii
PKP Intercity po raz drugi nie doprowadziło do skutku przetargu na wynajem dziesięciu lokomotyw elektrycznych. Jedyna oferta Seville Rail Rent została odrzucona.

Drugi przetarg rozpisany przez PKP Intercity, dotyczący wynajmu łącznie dziesięciu elektrowozów, ponownie zakończył się braku rozstrzygnięcia, jakiego oczekuje operator. Firmy miały szansę złożyć spółce ofertę nawet na dwa elektrowozy (w przetargu było pięć zadań), ale sprawnych elektrowozów (zwłaszcza mogących poruszać się z prędkością 160 km/h) na tyle mocno brakuje na rynku, że nikt, poza Seville Rail Rent, nie zgłosił się do przetargu. Tym razem przyczyną, dla której PKP Intercity odrzuciło ofertę, było „nieprawidłowe wniesienie wadium na wszystkie pięć części zamówienia”.

Na początku marca rozmawialiśmy z zarządem PKP Intercity odnośnie oferty spółki, która chciała zaoferować przewoźnikowi belgijskie lokomotywy. – Jeśli te lokomotywy zostaną spolonizowane, chętnie weźmiemy pod uwagę ofertę firmy – powiedział krótko Jarosław Oniszczuk, członek zarządu spółki odpowiedzialny za eksploatację. Bez przygotowania ich do kursowania po krajowej sieci kolejowej lokomotywy „mają prawo na polskich torach stać, ale na pewno nie prowadzić pociągi”. Warto odnotować, że SRR oczekiwał od PKP Intercity większej kwoty, niż w pierwszym przetargu. Nie ma to jednak większego znaczenia.

Spółka podkreśla, że na rynku nie ma dostępnych lokomotyw „od ręki”, jednak sytuacja nie jest jeszcze na tyle dramatyczna, by z tego powodu odwoływać pociągi. PKP Intercity ratuje się podsyłami sprawnych lokomotyw w ramach rozkładowych pociągów, np. z Krakowa do Warszawy. W ten sposób organizuje im obiegi.

Sytuacja będzie musiała poprawić się do czerwca, gdy na tory wyjeżdżają dodatkowe pociągi. Od czerwca spółka powinna jednak dysponować już większą liczbą nowych Flirtów i lokomotywami EP09, wracającymi z napraw w Mińsku Mazowieckim.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5