NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Najnowsza lokomotywa PKP Intercity nie pojeździła nawet miesiąca

| Jakub Rösler 21.02.2022 24k

Najnowsza lokomotywa PKP Intercity nie pojeździła nawet miesiąca
fot. MS, Rynek Kolejowy
Jedna z dwóch najnowszych lokomotyw spalinowych PKP Intercity z serii SU4220 uległa awarii po niecałym miesiącu od odbioru. Pojazd doznał defektu 14 lutego w trakcie prowadzenia pociągu IC Hetman, na odcinku między Wrocławiem, a Zieloną Górą - choć PKP Intercity że informacje o pożarze są przesadzone. Obecnie przebywa w serwisie producenta, firmy FPS.
Najnowsze lokomotywy spalinowe kursujące w barwach PKP Intercity zostały odebrane 19 stycznia bieżącego roku w zakładach FPS w Poznaniu. Pojazdy z serii SU4220 dumnie prezentowały się na zeszłorocznych targach Trako i miały znacząco pomóc narodowemu przewoźnikowi w realizacji połączeń na trasach niezelektryfikowanych. Okazuje się jednak, że jak na razie eksploatacja nowych lokomotyw nie przebiega planowo.

PKP IC ma w sumie otrzymać trzynaście takich pojazdów, a aktualnie użytkuje dwa z nich, o numerach 001 oraz 002. Lokomotywy trafiły do wrocławskiego zakładu przewoźnika, gdzie są wykorzystywane do prowadzenia pociągów do Polanicy, a także składu IC Hetman do Zielonej Góry przez Żagań i Żary, na końcowych, spalinowych odcinkach tych relacji. To właśnie prowadząc pociąg IC Hetman, jadący z Lublina do Zielonej Góry w dniu 14 lutego, defektu doznała lokomotywa SU4220-002. Wg. informacji podanych przez portal Kolejowy Żagań, pojazd zapalił się między Wrocławiem Leśnicą, a Miękinią, na trasie w kierunku Legnicy. Warto wspomnieć, że lokomotywa SU4220 przejęła prowadzenie Hetmana we Wrocławiu, tak więc nie przejechała zbyt wielkiej odległości zanim doznała defektu.

Informacje o pożarze zdementowała Agnieszka Serbeńska z PKP Intercity, natomiast potwierdziła wystąpienie awarii:

– 14 lutego br. nie doszło do pożaru. W tym dniu miała miejsce awaria lokomotywy serii SU4220, której przyczyną było uszkodzenie stycznika, wskutek czego pojawił się unoszący dym. Przyczynę awarii określi serwis producenta. Obecnie serwis FPS wykonuje wymianę stycznika i wkrótce lokomotywa zostanie przywrócona do eksploatacji – przekazała nam Serbeńska.

Warto przypomnieć, że przewoźnik ma znaczące problemy z taborem spalinowym, dlatego często zdarza się, że pociągi na trasach niezelektryfikowanych są zastępowane autobusami bądź odwoływane. Jak widać nowy tabor niekoniecznie w tym pomaga.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5