Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Na razie wciąż konieczny wynajem taboru spalinowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Na razie wciąż konieczny wynajem taboru spalinowego
fot. Adam Kilian, CC BY 2.0, commons.wikimedia.orgLokomotywa SU160-003 z pociągiem IC do Wrocławia
– Dostępność naszych lokomotyw liniowych tej serii jest nie do przyjęcia. Będziemy mocno naciskać na producenta, by starał się usunąć usterki systemowe – zapowiada Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Opóźnia się także realizacja kontraktu na 16 lokomotyw spalinowo-elektrycznych Gama Dual Power.

Lokomotywy SU160 (spalinowe Gamy produkcji Pesy) są znane z zawodności. Zdarzały się już dni (jak na przykład opisany przez nas 21 czerwca ubiegłego roku), w których spośród 11 lokomotyw sprawne były jedynie trzy, a zaledwie w dwóch przypadkach niesprawność wynikała z napraw powypadkowych.

Problemy z lokomotywami Pesy...

Nowy prezes przewoźnika bez ogródek wyraża dezaprobatę tym faktem i zapowiada interwencję u producenta pojazdów. – Dostępność naszych lokomotyw liniowych tej serii jest nie do przyjęcia. Będziemy mocno naciskać na producenta, by starał się usunąć usterki systemowe – zapowiada Janusz Malinowski. Liczy się jednak z tym, że całkowita eliminacja usterek trapiących pojazdy może okazać się niemożliwe.

Również Pesa realizuje kontrakt na 16 lokomotyw spalinowo-elektrycznych Gama Dual Power. Niestety, zdaniem zarządu PKP Intercity poślizg w jego realizacji staje się coraz bardziej widoczny. – Nie potrafię odpowiedzieć na pytanie o dalsze losy tego kontraktu – deklaruje prezes.

…i z serwisem przyszłych hybryd Newagu

W grudniu ubiegłego roku przewoźnik ogłosił przetarg na 35 zespołów hybrydowych o pojemności po 178 miejsc siedzących. Jedyną ofertę na ich dostawę złożył Newag. – Mamy dylemat: oferta mieści się w budżecie, ale jest zupełnie nieprzygotowana z punktu widzenia utrzymania, którego producent w pełni nie zapewnia – wskazuje Malinowski.

Spółka tymczasem nie ma zabezpieczonych baz technicznych do ich obsługi. Trwają rozmowy z producentem oraz wewnątrz PKP Intercity o zorganizowaniu utrzymania. – Pojazdy te mogłyby w dużej części rozwiązać naszą największą taborową bolączkę, związaną z taborem spalinowym. Staramy się w trybie awaryjnym znaleźć rozwiązanie– mówi nasz rozmówca.

W najbliższych latach przewoźnik będzie nadal posiłkował się spalinowymi lokomotywami oraz zespołami trakcyjnymi wynajmowanymi od podmiotów zewnętrznych. Stan ten utrzyma się co najmniej do czasu pełnego wdrożenia zespołów hybrydowych. – Trwają rozmowy handlowe z kilkoma firmami polskimi i zagranicznymi, które mogą pozwolić na wzrost podaży miejsc w pociągach, jak i pojazdów trakcyjnych. Będziemy informować o szczegółach, kiedy negocjacje będą w fazie decydującej – zapowiada Malinowski. Najwcześniejszym możliwym terminem jest czerwiec.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5