Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity oficjalnie: Kupimy hybrydowe zespoły trakcyjne. Będą bardzo krótkie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity oficjalnie: Kupimy hybrydowe zespoły trakcyjne. Będą bardzo krótkie
Fot. PKP Intercityzdjęcie ilustracyjne
PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Pojazdy, oprócz napędu elektrycznego, będą posiadały napęd spalinowy pozwalający na przejazd przez odcinki niezelektryfikowane. Pierwsza jednostka zostanie przekazana narodowemu przewoźnikowi po 24 miesiącach od popisania umowy z producentem

Tak jak zapowiadaliśmy kilka dni temu, PKP Intercity ogłosiło właśnie przetarg na 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych, które będą dostosowane do prędkości co najmniej 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h podczas jazdy z wykorzystaniem napędu spalinowego. Przewoźnik uwzględnia możliwość zabudowy w przyszłości napędu bezemisyjnego. Taka sytuacja zaistnieje, jeśli nowe technologie pojawiające się na rynku, okażą się atrakcyjne dla PKP Intercity, spełnią wymagania techniczne oraz znajdą uzasadnienie ekonomiczne.

Jak podaje PKP Intercity, pojazdy będą miały ETCS, system diagnostyki pokładowej, monitoring wizyjny i przeciwpożarowy system alarmowy. Pojazdy będą posiadały także nadajniki GPS, a także system do pomiaru zużycia paliwa i liczniki energii. Zamontowane zostaną w nich silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji spalin. Będą kursować wyłącznie po Polsce.

- To pierwszy zakup tego typu w historii spółki. Do tej pory zespoły trakcyjne zasilane były jedynie energią elektryczną. W nowych hybrydowych zespołach trakcyjnych znajdzie się miejsce dla min. 184 osób, z czego 160 z nich będzie w klasie drugiej, a 20 w pierwszej. Dodatkowo pojazdy wyposażone zostaną w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów i w minimum 8 stojaków na rowery. Podróżni na pokładzie nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej dostępnej z maszyn vendingowych - czytamy w informacji prasowej.

Oznacza to, że PKP Intercity zamówi niezwykle krótkie pojazdy z trzema lub maksymalnie czterema wagonami. Tak niewielka ich pojemność zdefiniuje ich użycie poza głównymi magistralami kolejowymi, gdzie występują daleko większe potoki podróżnych i prawdopodobnie i tak wymusi przesiadki w większych węzłach. Chyba, że nowe jednostki będą miały możliwość łączenia się z pojazdami dłuższymi, np. elektrycznymi Flirtami, lub będą kursować w parach. Ale nawet wtedy ich pojemność może np. nie wystarczyć do obsługi Helu latem. 

Zgodnie z zamówieniem wykonawca gwarantuje utrzymanie pojazdów przez 10 lat użytkowania, które będzie świadczone przy udziale pracowników przewoźnika. Oferenci mają czas na złożenie ofert do 19 lutego 2024 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Tabor i technika

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 11 stycznia 2024

Czy PKP Intercity kupi 300 nowych wagonów od Cegielskiego?

Tabor i technika

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Tabor i technika

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 11 stycznia 2024

Czy PKP Intercity kupi 300 nowych wagonów od Cegielskiego?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5