Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko Newag może dostarczyć hybrydowe pociągi dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko Newag może dostarczyć hybrydowe pociągi dla PKP Intercity
fot. PKP IC
Dziś PKP Intercity otworzyło oferty złożone w postępowaniu na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Ofertę złożył tylko jeden wykonawca - Newag. 

W grudniu 2023 roku PKP Intercity ogłosiło postępowanie przetargowe na dostawę 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Dziś przewoźnik otworzył ofertę złożoną przez 1 wykonawcę tj. Newag opiewającą na kwotę 3 364 819 857,00 zł brutto Teraz rozpocznie się etap badania i oceny złożonej oferty. Na realizację projektu PKP Intercity przeznaczyło kwotę 3 367 324 506,00 zł brutto. 

Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity niezbyt zgodnie z prawdą zapewnia w komunikacie o realizowaniu przez spółkę strategii taborowej. W rzeczywistości zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych został do niej wpisany dopiero w 2022 roku, gdy było pewne, że spółka nie zrealizowała wcześniejszych planów. 

Jak już pisaliśmy, w  nowych hybrydowych zespołach trakcyjnych znajdzie się miejsce tylko dla178 miejsc, z czego 154 z nich będzie w klasie drugiej, a 20 w pierwszej. Pojazdy wyposażone zostaną w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów i w minimum 8 stojaków na rowery. Podróżni na pokładzie nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych mają skorzystać z oferty gastronomicznej dostępnej z maszyn vendingowych, ale przewoźnik w dostarczonych przed kilkoma laty wagonach Combo dopiero zaczyna je instalować.

Krótkie pojazdy one jeździć w relacjach krajowych w kategorii InterCity tam, gdzie konieczna jest wymiana lokomotyw z elektrycznej na spalinową. Zgodnie z wymogami prawa, konieczny będzie europejski system bezpieczeństwa ETCS. PKP IC zapowiada też systemy diagnostyki pokładowej, monitoringu wizyjnego i przeciwpożarowy system alarmowy, GPS, a także system do pomiaru zużycia paliwa i liczniki energii. Zamontowane zostaną w nich silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji spalin.  

Pierwsza jednostka zostanie przekazana narodowemu przewoźnikowi po 30 miesiącach od popisania umowy z producentem. Zgodnie z zamówieniem wykonawca gwarantuje utrzymanie pojazdów przez 10 lat użytkowania, które będzie świadczone przy udziale pracowników przewoźnika.  
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5