NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity

| Jakub Madrjas 26.10.2022 7k

Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
Fot. PKP IC
Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
Pesa podpisała umowę na hybrydowe lokomotywy dla PKP Intercity
PKP Intercity podpisało z Pesą umowę na dostawę 16 lokomotyw elektryczno-spalinowych wraz z utrzymaniem. To pierwsza taka inwestycja w historii spółki.
Przetarg na dostawę 16 lokomotyw elektryczno-spalinowych (tzw. hybrydowych) PKP Intercity rozstrzygnęło przed dwoma tygodniami. Postępowanie trwało długo – od stycznia; nieoficjalnie wiadomo, że z powodu braku środków KPO przewoźnik ma problemy ze sfinansowaniem projektów. 

Warta ponad pół miliarda złotych

Umowa podpisana przez PKP Intercity z bydgoskim producentem obejmuje dostawę pojazdów elektrycznych o maksymalnej prędkości 160 km/h i spalinowych o prędkości do 120 km/h. Ponadto kontrakt obejmuje świadczenie usług ich utrzymania przez co najmniej 60 miesięcy, a także naprawy gwarancyjne. Wartość całego kontraktu to aż 555 milionów złotych.

– Podpisana dzisiaj umowa na zakup 16 nowych lokomotyw hybrydowych to duży krok w dalszym wzmacnianiu naszego parku taborowego. Będą to pierwsze tego typu pojazdy we flocie PKP Intercity i znacząco zwiększą one nasze możliwości eksploatacyjne. Inwestujemy w różne typy lokomotyw, aby jak najlepiej wykorzystywać możliwości sieci kolejowej w Polsce – stwierdził Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Umowa zakłada dostawy wszystkich pojazdów w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego musi być zrealizowana nie później niż w terminie 30 miesięcy. PKP Intercity planuje w pierwszej kolejności 6-miesięczną eksploatację obserwowaną pierwszego pojazdu. Na tej podstawie możliwe będzie wprowadzenie ewentualnych poprawek technicznych i udoskonaleń przed odbiorem kolejnych pojazdów.

- Bardzo nas cieszy, że po raz kolejny zostaliśmy obdarzeni zaufaniem przez PKP Intercity i będziemy realizować następne zamówienie dla narodowego przewoźnika. Nasza dotychczasowa współpraca pokazuje, że wykonywane przez nas produkty oraz usługi cechuje wysoka jakość – mówi Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz.

- Ta umowa, to kolejne potwierdzenie pozytywnych zmian jakie zaszły w PESA. Spółka się rozwija, oferuje przewoźnikom nowoczesne produkty, zdobywa kolejne rynki. Dzięki temu mieszkańcy Bydgoszczy i regionu mają pracę, a kilkaset kujawsko - pomorskich firm zamówienia na dostawy komponentów i usług dla PESA - podkreślił obecny na uroczystości bydgoski poseł PiS Piotr Król.

O szczegółach technicznych zamówienia pisaliśmy tutaj. Warto dodać, że Pesa ma już funkcjonujący prototyp lokomotyw, które dostarczy przewoźnikowi.

Rozwój współpracy PKP Intercity z Pesą Bydgoszcz

Jak czytamy w komunikacie podpisana umowa to kolejny już przykład udanej współpracy pomiędzy bydgoskim producentem a PKP Intercity. W ramach realizowanej strategii inwestycyjnej PKP Intercity obydwie spółki podpisały już umowy o łącznej wartości 2,95 mld zł brutto.

W ubiegłym miesiącu, podczas Targów INNOTRANS, spółki podpisały warty 376 mln zł brutto kontrakt nanaprawę na piątym poziomie utrzymania (P5) 59 wagonów serii 152A i 154A.W ramach realizowanych obecnie umów, narodowy przewoźnik odebrał już od PESY 116 zmodernizowanych wagonów typu 111A-20, które przechodziły modernizację wraz  z naprawą na piątym poziomie utrzymania. Do parku taborowego spółki dołączy jeszcze 9 takich pojazdów. Zakończenie ich odbiorów, zgodnie z zapisami umowy, planowane jest w drugim kwartale 2023 roku, a wartość całego kontraktu wynosi 540,4 mln zł brutto.

W bydgoskich i mińskich zakładach modernizowane są również składy ED74. Do tej pory spółka odebrała 8 z 14 pojazdów. Wartość całego zamówienia wynosi 275 mln zł brutto, a ostatni zmodernizowany pojazd trafi do PKP Intercity w 2023 roku. Pod koniec 2020 roku PKP Intercity odebrało ostatnie ze 125 wagonów, które dla przewoźnika zmodernizowała bydgoska PESA. Tym samym zrealizowana została warta blisko 470 mln zł brutto umowa. Z nowoczesnych wagonów korzystają pasażerowie w całej Polsce. Podobnie jak z wielofunkcyjnych wagonów COMBO.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5