Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity ma oferty na tabor, ale pyta dalej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity ma oferty na tabor, ale pyta dalej
Fot. CZ Lokozdjęcie ilustracyjne
PKP Intercity wciąż nie rozstrzygnęło przetargu na zakup lekkich lokomotyw manewrowych. Tymczasem przewoźnik ogłosił zapytanie ofert (RFI) na... kolejny taki zakup. Podobnie PKP IC postępuje z taborem piętrowym. 

PKP Intercity ogłosiło zapytanie ofertowe (RFI) na zakup 18 lekkich lokomotyw manewrowych przeznaczonych do obsługi bocznic w zakładach spółki. W założeniach postępowania czytamy, że zakup planowany jest na lata 2025-2026; tabor ma charakteryzować się prędkością do 60 km/h, siłą pociągową min. 110 kN naciskiem 22,5 ton na oś. Dopuszcza się użycie oleju napędowego, CNG i wodoru. 

Postępowanie nie byłoby być może zaskakujące, gdyby nie fakt, że od listopada PKP Intercity ma na stole oferty w bardzo podobnym postępowaniu – również na zakup 18 lekkich lokomotyw manewrowych. Obok dobrze już znanego w Polsce CZ Loko w konkursie ofert, niespodziewanie, znalazł się też poznański FPS. Oferty przekraczają kosztorys zamawiającego i wciąż nie ma decyzji o dalszych losach postępowania. Przewoźnik chciałby wynająć lokomotywy spalinowe na rynku, ale nie ma od kogo.

Identyczną sytuację mamy jeśli chodzi o zakupy taboru piętrowego – przewoźnik niedawno ogłosił zapytanie ofertowe w sprawie ewentualnego zakupu piętrowych ezetów. Trwające od około pięciu lat próby zakupienia piętrowych zestawów push-pull wciąż się nie udały, a spółka od października nie podjęła żadnej decyzji co zrobić z jedyną, bardzo drogą ofertą na taki tabor od konsorcjum Pesa-Newag

Przed rokiem producent taboru kolejowego CZ Loko dostarczył PKP Intercity lokomotywy manewrowe EffiShunter 300. Potrzeby przewoźnika w zakresie taboru są jednak dużo większe, niż ostatnie zakupy, szczególnie w świetle rekordowych przewozów. Realizacja strategii taborowej z 2016 roku jest jednak znacząco opóźniona, a przewoźnik trzykrotnie zmieniał jej założenia, wydłużając przy okazji terminy.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg na nawet 20 nowych ezetów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg na nawet 20 nowych ezetów

Jakub Madrjas 05 kwietnia 2024

Podkarpackie unieważnia przetarg na nowe pociągi

Tabor i technika

Szybciej z Lublina do Ukrainy. Przetarg na studium dla linii 7 i 63

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg na nawet 20 nowych ezetów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg na nawet 20 nowych ezetów

Jakub Madrjas 05 kwietnia 2024

Podkarpackie unieważnia przetarg na nowe pociągi

Tabor i technika

Szybciej z Lublina do Ukrainy. Przetarg na studium dla linii 7 i 63

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5