Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy
fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
PKP Intercity ponownie nie jest zadowolone z dostępności i sprawności spalinowych lokomotyw Gama, usterki występują też w zmodernizowanych przez FPS lokomotywach SM42. – Chętnie rozważymy ofertę każdego podmiotu, który będzie mógł nam wypożyczyć spalinowe lokomotywy – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Na początku stycznia dostępność spalinowych lokomotyw Gama pracujących głównie na wschodzie kraju, znów okazała się niska. Wyłączono z ruchu ponad połowę z 11 SU160, którymi dysponuje spółka. Odbiło się to np. na odwoływaniu pociągów z Lublina na południe i zastępowanie ich autobusami zastępczymi. Zapytany o dostępność i szybkość reakcji serwisu Pesy na usterki i awarię Jarosław Oniszczuk powiedział dyplomatycznie – „chciałbym, żeby była lepsza”.

– Obecnie z ruchu wyłączone są 4 lokomotywy SU160. Jedna, z uwagi na planowane prace P4, druga na naprawę główną silnika, dwie inne na naprawy powypadkowe – napisał Piotr Mazurek z Pesy. Szczęśliwie ani 11, ani 12 stycznia nie odwołano z uwagi na awarię spalinowych Gam żadnych pociągów. Niestety od grudnia podobne problemy trapią też świeżo zmodernizowane SM42 i ze względu na te kłopoty bardzo często odwoływane i zastępowane autobusami są pociągi PKP Intercity z Kostrzyna i Gorzowa do Krzyża i Gdyni.

– Bardzo chętnie weźmiemy pod uwagę każdą ofertę wynajmu lokomotyw spalinowych, zdolnych prowadzić pociągi pasażerskie, jeśli tylko taka pojawi się na rynku. Niestety, z mojego rozeznania wynika, że takich sprawnych lokomotyw w Polsce nie ma – powiedział Jarosław Oniszczuk.

Pewną pomocą mogłyby być duńskie lokomotywy, które do Polski sprowadził i uruchomił SKPL. Niestety, sprawa utknęła na etapie proceduralnym w UTK i pojazdy te wciąż nie mogą, zgodnie z prawem, ciągnąć wagonów z pasażerami.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5