NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

CZ Loko dostarczyło PKP Intercity wszystkie lokomotywy SM60

| Michał Szymajda 01.02.2023 4,3k

CZ Loko dostarczyło PKP Intercity wszystkie lokomotywy SM60
Fot. CZ Loko
Czeski producent taboru kolejowego CZ Loko dostarczył do PKP Intercity wszystkie zamówione przez niego lokomotywy manewrowe EffiShunter 300.
Jak poinformował portal zdopravy.cz, zakończyły się dostawy dziesięciu lokomotyw EffiShunter 300 dla PKP Intercity. – Ich produkcja przypadła na bardzo trudny rok 2022. Nie pomógł nam światowy kryzys, wojna na Ukrainie i załamanie się łańcuchów dostaw, a później wzrost cen energii, który obciążył negatywnie ten projekt. Tym bardziej jestem dumny z tego, że udało nam się dotrzymać terminów dostaw tych pojazdów. Było to olbrzymim wyzwaniem dla całego zespołu projektowego – powiedział Jan Kutálek, dyrektor sprzedaży w CZ Loko. – Wierzę, że lokomotywy spodobają się nowemu właścicielowi i będą z powodzeniem używane – dodał.

Specjalista od zapleczy technicznych i bocznic

Spalinowozy Effishunter 300 to najmniejsze i najlżejsze (36 t) pojazdy w portfolio CZ Loko. Wyposażone są w ekonomiczny silnik CAT C13B o mocy 328 kW, który spełnia wyśrubowaną normę Stage V. Siła pociągowa pojazdu to 97 kN. Ma półautomatyczne sprzęgi, automatyczny system gaśniczy, system diagnostyki on-line, bardzo obszerną i ergonomicznie wyposażoną kabinę. Wyposażono je w system SHP oraz polskie radiostacje Koliber.

PKP Intercity eksploatuje jest w swoich bazach w Warszawie, Krakowie i Gdyni. Ich rolą jest głównie zestawianie składów i przeciąganie wagonów na obsługę techniczną. Dwa ostatnie, właśnie dostarczone pojazdy, trafiły do Wrocławia. Z uwagi na niską prędkość maksymalną (60 km/h) pojazd nie nadaje się do prowadzenia pociągów i jest dedykowany wyłącznie pracy na bocznicach.

CZ Loko mocno podkreśla, że kontrakt z PKP Intercity był dla nich ważny wizerunkowo i traktowany był priorytetowo. – Chociaż jesteśmy aktywni w Polsce od dłuższego czasu, jest to pierwszy naprawdę duży i ważny kontrakt, który udało nam się pozyskać. Polska gospodarka jest silna i perspektywiczna, a tamtejszy rynek jest dla nas interesujący. Istnieje tam jednak silna konkurencja, która utrudnia zdobycie przyczółku do dalszej ekspansji – dodał dyrektor sprzedaży.

W Polsce lekkich manewrówek się nie produkuje

Sprzedaż lekkich manewrówek przez Czechów możliwa była dzięki temu, że w Polsce takich pojazdów nie produkuje obecnie nikt. Cięższe pojazdy manewrowe, zdolne także do prowadzenia pociągów, PKP Intercity zamówiło tym razem w Cegielskim, są to jednak wciąż głęboko zmodernizowane SM42, a nie zupełnie nowy typ pojazdu.

Kontrakt z CZ Loko wart jest 39,1 mln złotych netto (dostawca zagraniczny nie podał kwoty brutto). W Polsce lokomotywy otrzymały oznaczenie SM60.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5