NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Pesa i ZNTK wygrywają zamówienie z PKP Intercity warte ponad pół miliarda zł

| Jakub Madrjas 16.10.2020 961

Pesa i ZNTK wygrywają zamówienie z PKP Intercity warte ponad pół miliarda zł
rys. Pesa
Pesa w konsorcjum z ZTNK Mińsk Maz. została zwycięzcą dużego przetargu PKP Intercity na modernizację 125 wagonów wraz z ich późniejszym przeglądem. Wartość umowy sięgnie 540,4 mln zł brutto.
Przetarg PKP Intercity na wykonanie modernizacji aż 125 wagonów został ogłoszony pod koniec grudnia ubiegłego roku. Zamówienie nie będzie dofinansowane z któregokolwiek programu unijnego. Wpłynęły dwie oferty - warta 540,4 mln zł brutto z konsorcjum Pesy Bydgoszcz i jej spółki-córki z ZTNK Mińsk Maz., oraz słowackiej firmy ZOS Vrutky na aż 878,2 mln zł brutto (7 mln zł za wagon). Obaj producenci zaproponowali 36 miesięcy gwarancji. Teraz PKP Intercity oficjalnie poinformowało, że to Pesa i ZNTK wygrały przetarg .

Po przebudowie wagony staną się pojazdami bezprzedziałowymi. Obecnie należą one do typów 111A i 141A, czyli najstarszych i najpopularniejszych w taborze przewoźnika. Oprócz naprawy okresowej na poziomie P5 (dawna naprawa główna, dokonywane co kilka-kilkanaście lat odnowienie pojazdu obejmujące demontaż podzespołów oraz ich wymianę na nowe lub zregenerowane) i modernizacji wykonawca napraw ma zadbać o ich późniejszy przegląd na poziomie P3. Wagony będą posiadać miejsce na większy bagaż, będą klimatyzowane, otrzymają nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz nadajniki Wi-Fi. Wszystkie 125 pojazdów ma zostać przebudowanych w cztery lata od momentu podpisania umowy z wykonawcą, ale pierwszy z nich ma być gotowy po zaledwie 250 dniach. 

W lipcu odbyła się prezentacja jednego z 83 wagonów bezprzedziałowych typu 111A-20 zmodernizowanych przez Pesę dla PKP Intercity. Wcześniej (w kwietniu) przewoźnik odebrał pierwsze zmodernizowane wagony dwuklasowe typu 141A-20 z puli 20 wagonów. Na razie żaden ze zmodernizowanych wagonów Combo nie został przekazany do PKP Intercity. W sumie Pesa ma już kontrakty na modernizację 245 wagonów przewoźnika.

Trwa przetarg PKP Intercity na modernizację 14 wagonów pasażerskich 111A Lux i 112A Lux oraz 40 sztuk wagonów serii Z. Natomiast FPS – H. Cegielski złożył jedyną ofertę w przetargu na modernizację 90 wagonów dla PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bydgoszcz (579)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bydgoszcz (579)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5