NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa blisko dużego kontraktu z PKP IC. Oferta dużo lepsza od słowackiej

| Jakub Madrjas 28.07.2020 9,4k

Pesa blisko dużego kontraktu z PKP IC. Oferta dużo lepsza od słowackiej
Fot. ms, rynek-kolejowy
Dwie oferty wpłynęły w wartym ponad pół miliarda złotych przetargu na modernizację 125 wagonów dla PKP Intercity. Najkorzystniejsza jest oferta Pesy.
Przetarg PKP Intercity na wykonanie modernizacji aż 125 wagonów został ogłoszony pod koniec grudnia. Po przebudowie wagony staną się pojazdami bezprzedziałowymi. Obecnie należą one do typów 111A i 141A, czyli najstarszych i najpopularniejszych w taborze przewoźnika. Oprócz naprawy okresowej na poziomie P5 i modernizacji wykonawca napraw ma zadbać o ich późniejszy przegląd na poziomie P3. Wagony będą posiadać miejsce na większy bagaż, będą klimatyzowane, otrzymają nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz nadajniki Wi-Fi. Wszystkie 125 pojazdów ma zostać przebudowanych w cztery lata od momentu podpisania umowy z wykonawcą, ale pierwszy z nich ma być gotowy po zaledwie 250 dniach. O tym, kto nim zostanie zdecyduje kryterium ceny (90%) i okresu gwarancji oraz rękojmi (10%). Zamówienie nie będzie dofinansowane z któregokolwiek programu unijnego.

Po wielokrotnie przekładanym otwarciu ofert okazało się, że wpłynęły dwie propozycję. W budżecie (591 mln zł brutto) mieści się jedna z nich, złożona przez Pesę Bydgoszcz, na kwotę 540,4 mln złotych brutto (4,3 mln zł za wagon). Druga oferta, słowackiej firmy ZOS Vrutky, jest znacznie droższa i opiewa na aż 878,2 mln zł brutto (7 mln zł za wagon). Obaj producenci zaproponowali 36 miesięcy gwarancji. Oznacza to, że Pesa jest bardzo blisko wygrania przetargu i podpisania kolejnego kontraktu z PKP IC.

Dziś w Warszawie odbyło się uroczyste zakończenie realizacji przez Pesę zamówienia podstawowego na modernizację 83 wagonów bezprzedziałowych typu 111A-20 dla PKP Intercity. Według podpisanych już umów, bydgoski producent razem ze swoją spółką ZNT Mińsk Maz. dostarczy łącznie do PKP Intercity 245 nowoczesnych wagonów za 1,03 mld zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5