NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Kiedy na tory wjadą wagony Combo?

| Michał Szymajda 18.09.2020 239

Kiedy na tory wjadą wagony Combo?
Wagon Combi w drodze do ŻmigroduFot. Pesa Bydgoszcz
Na razie żaden ze zmodernizowanych wagonów Combo nie został przekazany do PKP Intercity. Przewoźnik cierpliwie czeka na koniec procesu homologacyjnego nowej konstrukcji.
Umowę dotycząca przebudowy i modernizacji wagonów 111A do standardu Combo zawarto między Pesą a PKP Intercity wiosną 2018 roku. Produkcja opóźniała się jednak, także z uwagi na liczne zmiany proponowane przez zamawiającego i uzgadnianie ich z wykonawcą. Nie należy się temu dziwić: takich pojazdów w swoim taborze PKP Intercity dotąd nie miała. I nie ma ich do tej pory. Dlaczego? 

–  PKP Intercity wprowadzi do eksploatacji wagony Combo w najbliższym z możliwych terminów po ich odbiorze. Dotychczas spółka nie otrzymała dokumentacji potwierdzającej zakończenie procesu homologacji. Wykonawca realizuje kontrakt, zatem szczegóły dot. zaawansowania może podać Pesa Bydgoszcz – napisała rzeczniczka spółki PKP Intercity Katarzyna Grzduk. Napisaliśmy więc do Pesy.

– Proces homologacji pierwszego wagonu Combo zakończy się w październiku, modernizacja kolejnych jest w toku, dostawy będą realizowane sukcesywnie od listopada – powiedział Maciej Grześkowiak. Dodał, że to skomplikowany projekt i że wkrótce producent pochwali się, jak zaaranżował wnętrze pojazdów. Przypomniał, że przesunięcie pierwotnych terminów dostaw było podyktowane ograniczeniami wynikającymi z pandemii COVID-19, w tym zachwianiem łańcucha dostaw oraz ograniczeń możliwości produkcyjnych.

Nowy typ wagonów, przygotowanych do przewozu niepełnosprawnych, rowerów, z przedziałami dla rodzin i z automatami wendingowymi, PKP Intercity będzie zapewne dołączać do składów od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2020 roku. O testach wagonów Combo w Żmigrodzie pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44776)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44776)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5