Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kiedy na tory wjadą wagony Combo?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kiedy na tory wjadą wagony Combo?
Fot. Pesa BydgoszczWagon Combi w drodze do Żmigrodu
Na razie żaden ze zmodernizowanych wagonów Combo nie został przekazany do PKP Intercity. Przewoźnik cierpliwie czeka na koniec procesu homologacyjnego nowej konstrukcji.

Umowę dotycząca przebudowy i modernizacji wagonów 111A do standardu Combo zawarto między Pesą a PKP Intercity wiosną 2018 roku. Produkcja opóźniała się jednak, także z uwagi na liczne zmiany proponowane przez zamawiającego i uzgadnianie ich z wykonawcą. Nie należy się temu dziwić: takich pojazdów w swoim taborze PKP Intercity dotąd nie miała. I nie ma ich do tej pory. Dlaczego? 

–  PKP Intercity wprowadzi do eksploatacji wagony Combo w najbliższym z możliwych terminów po ich odbiorze. Dotychczas spółka nie otrzymała dokumentacji potwierdzającej zakończenie procesu homologacji. Wykonawca realizuje kontrakt, zatem szczegóły dot. zaawansowania może podać Pesa Bydgoszcz – napisała rzeczniczka spółki PKP Intercity Katarzyna Grzduk. Napisaliśmy więc do Pesy.

– Proces homologacji pierwszego wagonu Combo zakończy się w październiku, modernizacja kolejnych jest w toku, dostawy będą realizowane sukcesywnie od listopada – powiedział Maciej Grześkowiak. Dodał, że to skomplikowany projekt i że wkrótce producent pochwali się, jak zaaranżował wnętrze pojazdów. Przypomniał, że przesunięcie pierwotnych terminów dostaw było podyktowane ograniczeniami wynikającymi z pandemii COVID-19, w tym zachwianiem łańcucha dostaw oraz ograniczeń możliwości produkcyjnych.

Nowy typ wagonów, przygotowanych do przewozu niepełnosprawnych, rowerów, z przedziałami dla rodzin i z automatami wendingowymi, PKP Intercity będzie zapewne dołączać do składów od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2020 roku. O testach wagonów Combo w Żmigrodzie pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

30 wagonów Combo już w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

30 wagonów Combo już w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 18 sierpnia 2021

PKP Intercity pyta o dostawy maszyny do sprzedaży napojów i przekąsek

Tabor i technika

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

30 wagonów Combo już w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

30 wagonów Combo już w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 18 sierpnia 2021

PKP Intercity pyta o dostawy maszyny do sprzedaży napojów i przekąsek

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5