Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostatnia umowa na modernizację E20 podpisana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

jm / mj

Data publikacji:
18-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dziś (18 kwietnia) w Łowiczu PKP PLK podpisały z Trakcją PRKiI umowę na modernizację ostatniego odcinka linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem.

Postępowanie na wykonanie prac na odcinku linii E20 pomiędzy Żychlinem a Sochaczewem (LCS Łowicz) wygrało konsorcjum z Trakcją PRKiI jako liderem. Dziś w urzędzie miasta w Łowiczu podpisano umowę na wykonanie prac o wartości 428 milionów złotych brutto. Prace mają zacząć się już w czerwcu tego roku i potrwać do października 2020 roku. Linia kolejowa Warszawa – Poznań nie zostanie zamknięta na tym odcinku – przez cały okres utrzymywany będzie ruch jednotorowy.

– Podpisanie umowy na modernizację około pięćdziesięciokilometrowego odcinka ważnej części międzynarodowego korytarza transportowego pozwoli zamknąć projekt, który PLK rozpoczęła dwadzieścia lat temu – powiedział członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch.

Modernizacja obejmie 86 kilometrów torów i cztery mosty. Wykonawca wymieni też 147 kilometrów sieci trakcyjnej, zamontuje 50 nowoczesnych rozjazdów i zmodernizuje 17 przejazdów kolejowo-drogowych. W Łowiczu powstanie Lokalne Centrum Sterowania ruchem pociągów.


Mat. PKP PLK

O kontrakcie na LCS Konin pisaliśmy w tym miejscu. Z kolei o kontrakcie na LCS Kutno – tutaj.

Większa przepustowość, dłuższe pociągi

Jak zapewnia PKP PLK, dzięki inwestycji wzrośnie przepustowość linii (mierzona liczbą pociągów na dobę). Nowy układ zasilania ma zapewnić moc rzędu 6 MW, co także pozwoli skrócić czas przejazdu. O szczegółach prac, w rozbiciu na konkretne stacje, piszemy tutaj.

Po modernizacji najszybsze pociągi przejadą przez stację Łowicz z prędkością 130 km/h. Bardzo ważne będzie też dostosowanie całej trasy do przejazdu dłuższych pociągów towarowych – będą one mogły osiągnąć długość 750 metrów.

Zmiany obejmą też stacje i przystanki

Dzięki inwestycji podwyższone zostaną perony na stacji Łowicz oraz na przystankach Leonów i Mysłaków. W Łowiczu wiadukt kolejowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy, co poprawi zarówno ruch kołowy w mieście, jak i bezpieczeństwo ruchu pociągów. Długość obiektu z drogami dojazdowymi wyniesie 400 metrów, znajdzie się na nim też droga rowerowa.

Na peronach PLK obiecuje lepsze oświetlenie, nowe ławki, system informacji pasażerskiej oraz nowe przejście podziemne z windami, które zastąpi kładkę. Na przystankach i stacjach staną też nowe wiaty.

Komunikacja zastępcza


Prace niestety spowodują, że część linii E20 zostanie zamknięta. Od czerwca 2017 r. do lipca 2018 r. zamknięty zostanie 60 km odcinek Podstolice – Konin. Od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. zamknięty będzie 40 km odcinek między Koninem a Barłogami. Na odcinku Swarzędz – Podstolice roboty będą wykonywane w jednym torze. Ruch pociągów będzie wówczas prowadzony drugim torem.

W przypadku zamkniętych odcinków,  pociągi dalekobieżne zostaną skierowane na objazdy. Z kolei mieszkańcy aglomeracji poznańskiej będą musieli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Koleje Wielkopolskie już prowadzą przetarg mający wyłonić przewoźnika. Zadbano również, by pasażerowie mieli do dyspozycji autobusy niskopodłogowe, a w dużej części z nich znalazło się miejsce dla osoby niepełnosprawnej na wózku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5