Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale
fot. PKP PLKModernizacja E20
Do zakończenia bardzo mocno opóźnionej modernizacji magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem wciąż pozostało sporo pracy. Roboty na terenie węzłów Kutno i Łowicz posuwają się naprzód, ale nie znikają wszystkie utrudnienia dla przewoźników pasażerskich i towarowych. Również pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość – pełna funkcjonalność trasy powinna zostać osiągnięta dopiero pod koniec tego roku.

Modernizacja magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską (odcinek Sochaczew – Swarzędz) jest jedną z najmocniej opóźnionych inwestycji kolejowych w skali kraju. Remont tej ważnej trasy stanowiącej część ciągu łączącego wschodnią i zachodnią granicę Polski miał zakończyć się już ponad dwa lata temu. Tymczasem przebudowa trwa nadal na terenie dwóch projektowanych lokalnych centrów sterowania (LCS): Kutno i Łowicz.

Uruchomienie LCS nieco później

W Kutnie roboty od kilku lat wiążą się z dużymi ograniczeniami dla pasażerów i przewoźników towarowych. Pod koniec 2022 r. PKP PLK wskazały, że roboty wywołujące utrudnienia zakończą się w drugim kwartale tego roku. Tymczasem kluczowe elementy modernizacji zostaną zrealizowane później. – Uruchomienie LCS Kutno nastąpi w trzecim kwartale tego roku – zapowiada dziś Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, zastrzegając, że system będzie w pełni funkcjonalny dopiero kilka miesięcy później – w czwartym kwartale.

Tzw. LCS pozwoli na zarządzanie ruchem kolejowym na stacji Kutno oraz na odcinkach linii prowadzących do tego węzła. Będzie to możliwe dzięki nowym urządzeniom komputerowym, których montaż wciąż się nie zakończył, choć zarządca infrastruktury zapewnia o sukcesywnym ich uruchamianiu. Toczą się nadal także prace torowe – po zakończeniu przebudowy torów oznaczonych liczbami nieparzystymi prowadzone są w tzw. parzystej części stacji (bliżej budynku dworca). – W połowie kwietnia zakończono prace torowe na odcinku Stara Wieś – Kutno – relacjonuje przedstawiciel PLK. Ruch odbywa się więc po dwóch torach, podczas gdy przez wiele miesięcy pociągi korzystały tylko z jednego z nich.

Również Łowicz czeka na uruchomienie LCS

– W Łowiczu zakończyły się zasadnicze prace wymagające całodobowych zamknięć torowych – informuje nasz rozmówca. Na terenie podległym planowanemu LCS Łowicz toczą się wciąż natomiast roboty okołotorowe, wykończeniowe czy odwodnieniowe. Wzdłuż linii budowane są też ekrany akustyczne. Również w tym przypadku Polskie Linie Kolejowe planują uruchomienie zdalnego systemu sterowania ruchem w trzecim kwartale.

W pewnych zakresach prace są jednak zaawansowane bardziej niż w Kutnie. – W marcu tego roku przeprowadzono odbiory eksploatacyjne urządzeń sterowania w LCS Łowicz – wskazuje Rafał Wilgusiak. Na zakończenie wszystkich utrudnień i ograniczeń poczekamy jednak jeszcze kilka miesięcy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5