Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAStacja Terespol po remoncie
Zakończyła się prowadzona od 2017 r. modernizacja terespolskiej stacji granicznej. Jest ona elementem prac na odcinku magistrali E20 od Białej Podlaskiej na wschód. Zadanie jest opóźnione o około trzy lata.

Roboty na wschodnim odcinku magistrali E20 łączącej granice z Niemcami i z Białorusią miały zakończyć się pierwotnie w sierpniu 2020 r. Trzy lata później przebudowa fragmentu trasy pomiędzy Białą Podlaską a Terespolem wciąż jednak trwa. Jak informowaliśmy niedawno na naszych łamach, zarządca infrastruktury tłumaczy poślizg głównie zwiększeniem zakresu robót i koniecznością eliminacji niezidentyfikowanych na etapie projektowania kolizji z infrastrukturą podziemną. Wcześniej wskazywał jednak także na problemy wykonawcy, spółki Trakcja.

Sześć lat przebudowy granicznej stacji

Ważnym etapem prac jest zakończenie robót w samym Terespolu. – W latach 2017 – 2023 zmodernizowano stację Terespol – potwierdza Tomasz Łotowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Trwająca aż sześć lat przebudowa objęła m.in. modernizację peronów i przejścia podziemnego.

– Obiekty wyposażono w windy. Takie rozwiązanie zwiększyło dostępność dla podróżnych – ocenia nasz rozmówca. Podkreśla, że wykonawca przebudował też linie energetyczne, tory, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjną. Wybudowana została także nowa nastawnia, z której możliwe będzie zarządzanie ruchem na obszarze projektowanego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) Terespol. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ma ono zostać otwarte do końca roku.

Rola stacji w ruchu pasażerskim spadła

Terespol jest stacją graniczną z Białorusią, a tutejsze przejście ma fundamentalne znaczenie w ruchu towarowym pomiędzy Polską a wszystkimi krajami leżącymi na wschodzie. Tymczasem rola stacji w ruchu pasażerskim zauważalnie spadła. Do 2020 r. miała ona bowiem rangę punktu przesiadkowego dla jadących na Białoruś pociągami regionalnymi. Odprawiano tu także pasażerów kursów międzynarodowych, w tym w relacjach do Rosji. Od trzech lat pasażerski ruch międzynarodowy na granicy z Białorusią jest jednak wstrzymany, a uruchamianie połączeń w tym kierunku jest niemożliwe ze względów prawnych.

Ministerstwo Infrastruktury na razie nie ma planów przywrócenia obsługi kursów pomiędzy Polską a Republiką Białorusi. Nieczynne pozostaje także przejście Kuźnica – Grodno leżące na terenie województwa podlaskiego. – W tym regionie w ostatnich pięciu latach nie było inwestycji w infrastrukturę pasażerską służącą w założeniach komunikacji na Białoruś – stwierdza przedstawiciel PLK. Na razie trudno wskazać, kiedy zmodernizowana stacja w Terespolu przyjmie pierwszych po kilkuletniej przerwie podróżujących w relacjach międzynarodowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5