Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja E20: Koniec opóźnionych prac w Kutnie i Łowiczu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja E20: Koniec opóźnionych prac w Kutnie i Łowiczu
fot. M. SzymajdaPociąg IC w Kutnie, w trakcie trwania prac
Kończy się bardzo opóźniona modernizacja magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. Sfinalizowane zostały wreszcie wszystkie prace na terenie LCS Łowicz, do końca roku zamknięty ma zostać kontrakt na roboty w rejonie Kutna. Również tam zakończyły się zasadnicze roboty, trwa zaś przygotowywanie nowego systemu sterowania ruchem.

Prowadzona z dużym opóźnieniem modernizacja jednej z najważniejszych linii kolejowych w kraju wreszcie dobiega końca. Choć magistrala E20 pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem miała pierwotnie zostać otwarta po jej kompleksowej przebudowie ok. trzy lata temu, wciąż czekamy na finał prac. Ten jest już jednak bardzo bliski – zapewnia zarządca infrastruktury. – Na odcinku Sochaczew – Żychlin przeprowadzono odbiór końcowy – potwierdził Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Ostatnie prace w Kutnie

Oznacza to, że zakończyły się wszystkie prace zaplanowane do realizacji na obszarze nowego lokalnego centrum sterowania (LCS) Łowicz. Od 2020 r. eksploatowany jest zaś zachodni odcinek Barłogi – Swarzędz. Roboty trwają zatem wyłącznie na obszarze LCS Kutno, a więc na fragmencie trasy przebiegającym przez północną część województwa łódzkiego.

Również tam zakończyły się już roboty zasadnicze, w tym prace torowe. – Do końca tego roku planowane jest zakończenie budowy elementów sterowania ruchem kolejowym, które pozwolą na uzyskanie pełnej funkcjonalności nowego budynku LCS na stacji Kutno – powiedział nasz rozmówca. Termin ten jest zgodny z zapowiadanym przez PLK w maju, w ostatnich miesiącach nie doszło więc do wzrostu opóźnienia.

Niebawem pełna prędkość pod Łowiczem

Po zakończeniu odbiorów końcowych prac na obszarze LCS Łowicz zarządca infrastruktury rozpoczął procedury zmierzające do uzyskania wszelkich zezwoleń na prowadzenie ruchu z prędkością maksymalną 160 km/godz. – W zakresie LCS Kutno (odcinek Barłogi – Żychlin) odbiory końcowe zaplanowano do końca tego roku – wskazuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Niedługo później także tam możliwe powinno stać się prowadzenie ruchu z maksymalnymi parametrami.

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują modernizację magistrali E20 z wykorzystaniem środków unijnych z funduszu CEF Łącząc Europę. Wysokość dotacji sięga niemal 350 mln euro. Spółka zapewnia, że znaczące przesunięcie terminu zakończenia inwestycji nie powoduje zagrożenia utraty finansowania. – Inwestycja zostanie rozliczona zgodnie z obowiązującymi terminami – argumentuje Rafał Wilgusiak.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol

Infrastruktura

Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol

Kasper Fiszer 22 sierpnia 2023

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Zobacz również:

Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol

Infrastruktura

Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol

Kasper Fiszer 22 sierpnia 2023

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5