NUMER 05/2017
NUMER 05/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a środowisko
szukaj
Śledź nas:

KW z przetargiem na komunikację zastępczą. 108 kursów w ciągu dnia

| Martyn Janduła 30.03.2017 55

KW z przetargiem na komunikację zastępczą. 108 kursów w ciągu dnia
Fot. Koleje Wielkopolskie
Wystartował przetarg na zapewnienie komunikacji zastępczej dla pasażerów Kolei Wielkopolskich. Ma to związek z zamknięciem linii kolejowej z Warszawy do Poznania, którą PKP PLK zamierza zmodernizować. Przez rok nie będzie odbywał się na niej ruch kolejowy. Przewoźnik chce zapewnić pasażerom aż 108 kursów w ciągu dnia roboczego.
Koleje Wielkopolskie rozpisały właśnie przetarg dla zapewnienia mieszkańcom regionu autobusowej komunikacji zastępczej za pociągi. Przewoźnik chce zapewnić połączenie realizowane autobusami z Konina do Wrześni, gdzie pasażerowie przesiądą się na pociąg dalej do Poznania. W ramach wariantu Koleje Wielkopolskie zorganizują również część bezpośrednich autobusowych połączeń bezpośrednia z Konina do Poznania. Autobusy mają być przystosowane do przewozu również bagażu i małych zwierząt w obu kierunkach. Usługa realizowana będzie w dni robocze, wolne od pracy oraz świąteczne, według rozkładu jazdy.

Utrudnienia dla podróżnych rozpoczną się już w czerwcu, w związku z całkowitym zamknięciem ruchu na odcinku Podstolice – Konin, czyli fragmentu magistrali E20. Prace obejmą także najbardziej obciążony odcinek Poznań – Września, na którym pociągi kursować będą tylko po jednym torze. O wykonawcach piszemy tutaj.

Jakie autobusy?

Do realizacji usługi wykonawca ma dostarczyć sprawne autobusy, posiadające aktualne badania techniczne, które wyprodukowano nie wcześniej niż w 2000 roku. Pojazdy muszą być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i nawiew ciepłego bądź zimnego powietrza zapewniający właściwą cyrkulację powietrza. Pojazdy muszą posiadać również sprawne ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej. Długość całkowita pojedynczego autobusu nie może przekraczać 18 m, a maksymalna średnica zawracania powinna być mniejsza niż 27 m. Zamawiający wyklucza realizację przewozów pojazdami autobusowymi marki „SAM”.

Autobusy mają mieć miejsce dla 49 osób, z czego dla 35 osób musi się znaleźć miejsce siedzące. Co najmniej połowa obsługujących tę linię pojazdów musi być niskopodłogowa i przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Dla zadania Września – Konin Koleje Wielkopolskie przewidują konieczność zapewnienia 21 pojazdów, z czego 10 będzie niskopodłogowa. Dla zadania Konin – Poznań Główny liczba niezbędna do obsługi tego szybkiego połączenia to z kolei 8 pojazdów.

Pojazdy używane mają być oznakowane logotypem Kolei Wielkopolskich, a ich malatura ma odpowiadać tej obecnej na pociągach. Pojazdy dodatkowo mają posiadać elektroniczne tablice czołowe oraz boczne.

Wszyscy się pomieszczą

Na 67-kilometrowej trasie ze stacji PKP Konin do PKP Września zamawiający planuje przez rok 15 594 kursów w każdą ze stron. Ofertę uzupełnią także szybkie kursy bezpośredniej z Konina do Poznania kierowane autostradą A2 – 4 008 kursów. W ciągu jednego dnia roboczego zaplanowano 42 kursy dla pierwszej trasy w każdą ze stron oraz 12 kursów dla bezpośredniego połączenia Poznań – Konin. W soboty ma to być odpowiednio – 36 i 6, a w niedziele i święta – 32 i 6.

Autobusy komunikacji zastępczej na odcinku z Konina do Wrześni będą skomunikowane z pociągiem, który będzie czekał na pasażerów we Wrześni (w kierunku Poznania). Taka sama sytuacja będzie miała miejsce na trasie powrotnej, gdzie autobusy komunikacji zastępczej będą oczekiwały we Wrześni na przyjazd pociągu z Poznania. Część kursów obsługiwana będzie zwielokrotnionym taborem w postaci nawet od trzech do pięciu autobusów jednocześnie, co pozwoli jednorazowo zabrać ponad 250 pasażerów. Pierwszy autobus z Konina wyruszy już o 2:44, zaś ostatni o 18:56 (pasażer będzie o 21:28 w Poznaniu). Z kolei pierwszy pociąg z Poznania do Wrześni odjedzie o 5:55, a ostatni o 22:40 (pasażer do Konina dojedzie o 1:14).

Zastępcza komunikacja autobusowa ma funkcjonować od 12 czerwca 2017 roku do 12 lipca 2018 roku. Składanie ofert w przetargu trwa do 20 kwietnia 2017 roku. 80% stanowi cena, zaś po 10% wykonawca otrzyma za procentowy udział autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej w relacji Konin-Września i Września-Konin oraz za czas reakcji na podstawienie autobusu rezerwowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2017
NUMER 05/2017
W bieżącym numerze wiele miejsca poświęcamy sprawom taborowym i nie tylko. W raporcie zebraliśmy materiały związane z ochroną środowiska, w tym dotyczące coraz powszechniejszej na kolei budowy ekranów akustycznych oraz często budzących oburzenie mieszkańców wycinek drzew wzdłuż linii kolejowych. Ponadto w tym wydaniu rozmowy z L. Zobniowem (Anwil), A. Padzińskim (PKS Polonus), J. Oniszczukiem (PKP Intercity) oraz A. Bręczewskim (Modertrans). Podsumowujemy też trudny rok spółek giełdowych i relacjonujemy start kolei miejskiej we Wrocławiu. Analizujemy też to, jak „centralne” obiekty zdominowały infrastrukturę oraz jakie skutki przyniosło rozporządzenie „przejazdowe”.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS