NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Oficjalnie: Koleje Austriackie kupują 41 Kissów od Stadlera. To dopiero początek

| Michał Szymajda 07.04.2022 1,9k

Oficjalnie: Koleje Austriackie kupują 41 Kissów od Stadlera. To dopiero początek
Graf. Stadler
ÖBB podpisały umowę ze Stadlerem. W taborze austriackiego państowego operatora znajdzie się 41 nowych piętrowych zespołów trakcyjnych Kiss.
Zamówienie Österreichische Bundesbahnen złożone zostało w ramach podpisanej w 2022 roku umowy ramowej na dostawę aż maksymalnie 186 piętrowych zespołów trakcyjnych. Wartość 41 piętrowych Kissów wynosi około 600 milionów euro. Pociągi będą kursować na wschodzie Austrii, w tym w okolicach Wiednia, od 2026 roku. Na zamówienie złoży się 20 sześciowagonowych i 21 czterowagonowych ezt.

Zanim podpisano kontrakt ze Stadlerem, przed austriackimi sądami toczyło się dochodzenie dotyczącego tego, czy ze szwajcarskim producentem umowę można podpisać. Wyczerpująco pisaliśmy o tym tutaj.

Jakie będą nowe Kissy?

Umowa ramowa ze Stadlerem pozwala na zamówienie do 186 pociągów o łącznej wartości do trzech miliardów euro. W aktualnym zamówieniu ÖBB zamawia 20 sześciosamochodowych i 21 czterosamochodowych pojazdów o wartości 600 milionów euro. Kissy rozpędzą się do 160 km/h, będą miały 610 miejsc siedzących w konfiguracji sześcioczłonowej i 380 w czteroczłonowej. W zespołach pojawi się przestrzeń wielofunkcyjna połączona bezpośrednio z obszarem wejścia/wyjścia, gdzie możliwy będzie przewóz licznych rowerów, nart, wózków inwalidzkich czy dziecięcych.

– W nowym Kissie pasażerowie znajdą również nowoczesny wystrój wnętrz, wygodne fotele, klimatyzację oraz gniazdka w każdym rzędzie siedzeń. Ponadto nowe pociągi wyposażone będą w nowoczesny system informacji pasażerskiej z informacją o położeniu pociągu w czasie rzeczywistym oraz monitoring wizyjny – poinformował Stadler.

Oczekuje się, że pierwsze pojazdy wejdą do ruchu pasażerskiego na trasach w regionie wschodnim na początku 2026 roku.

Obsługa Wiednia i wschodnich regionów

– Dzięki 41 nowym piętrowym pociągom Cityjet kontynuujemy modernizację naszej lokalnej floty transportowej w Wiedniu, Dolnej Austrii i Burgenlandzie. Od 2026 roku zaoferujemy naszym pasażerom jeszcze większą pojemność składów i lepszy komfort, dzięki czemu przejście z transportu indywidualnego samochodem na transport kolejowy będzie łatwiejsze. To dobre dla naszego klimatu i naszych podróżnych –powiedział dyrektor generalny Andreas Matthä.

– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć kolejną generację piętrowych Kissów do Austrii. Kissy sprawdziły się już w wielu krajach, także w Austrii. Dzięki wysokiemu poziomowi innowacyjności KISS jest znakomitym rozwiązaniem sprzyjającym ochronie środowiska. Dziękujemy ÖBB za to zamówienie i liczymy na długoterminową, udaną współpracę – powiedział Peter Spuhler, prezes zarządu grupy Stadler.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5