Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag zaskakuje gotowym Dragonem 2!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag zaskakuje gotowym Dragonem 2!
Fot. Krzysztof Nowak, EU06.pl
Niespodziewanie na polskich torach pojawił się zupełnie nowy typ lokomotywy – sześcioosiowy Dragon 2. Jej specyfikacja na razie owiana jest tajemnicą.

Wczoraj w Internecie pojawiły się zdjęcia prezentujące niewidzianą dotąd lokomotywę elektryczną (jedno z nich, dzięki uprzejmości profilu EU06.pl, prezentujemy powyżej). Branżę zelektryzowało oznaczenie lokomotywy: E6ACTa–001 oraz widoczna na pudle nazwa: Dragon 2. O takim projekcie dotąd nie informowano.

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, nie jest to żadna modernizacja lub przebudowa, a pierwsza lokomotywa nowego typu. Oznaczenie E6ACTa oznacza, że ma wiele wspólnego z sześcioosiowym Dragonem – pierwszą nowoczesną polską lokomotywą, która zadebiutowała niemal dekadę temu. Dotąd wyprodukowano 15 Dragonów. Zasilane prądem o napięciu 3kV lokomotywy typu E6ACT eksploatują: Lotos Kolej (5 sztuk) i Industrial Division (4 sztuki, w tym wynajęte do Orlen Koltrans i CD Cargo), natomiast pojazdy typu E6ACTd ze spalinowym silnikiem dojazdowym eksploatuje Frightliner PL (5 sztuk) oraz Budokrusz (według części źródeł – Rail Polonia).

O nowym Dragonie 2 wiadomo bardzo niewiele. Newag potwierdził „Rynkowi Kolejowemu”, że widoczna na zdjęciu lokomotywa jest ukończona, ale nie podaje jeszcze informacji na jej temat w oczekiwaniu na oficjalną prezentację. Wizualnie można zauważyć podobieństwo elektrowozu do pierwszego Dragona, ale z reflektorami bardziej przypominającymi nowszego, czteroosiowego Griffina.

Wiadomo, że choć lokomotywa jest ukończona, nie otrzymała jeszcze dopuszczenia do eksploatacji i w tym celu musi przejść testy. Istotne wydaje się również to, że pojazd został pomalowany w barwy Newagu, co sugeruje, że trafi do Newag Lease – spółki producenta zajmującej się wynajmem taboru, do której należą wszystkie wyprodukowane dotąd Griffiny

Producent taboru powinien wkrótce przedstawić bardziej szczegółowe informacje o Dragonie 2, o czym niezwłocznie poinformujemy Czytelników.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij