NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Tajemniczy Dragon już na torach [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 02.03.2017 463

Tajemniczy Dragon już na torach [zdjęcia]
Fot. Newag
Tajemniczy Dragon już na torach [zdjęcia]
Tajemniczy Dragon już na torach [zdjęcia]
Tajemniczy Dragon już na torach [zdjęcia]
Tajemniczy Dragon już na torach [zdjęcia]
Tajemniczy Dragon już na torach [zdjęcia]
Nowosądecki Newag zakończył produkcję nowej lokomotywy sześcioosiowej Dragon i przekazał ją zamawiającemu. Według ustaleń "Rynku Kolejowego", jest nim firma producent betonu Budokrusz.
O produkcji nowej sześcioosiowej lokomotywy typu Dragon "Rynek Kolejowy" jako pierwszy poinformował w tym miejscu. Newag na życzenie klienta nie udziela żadnych informacji na temat tego kontraktu, a na burtach widnieje tylko logo producenta. - Dragon ten będzie wykorzystywany przez polskiego przewoźnika na terenie naszego kraju - taką informację podaje Newag.

Według ustaleń "RK", odbiorcą Dragona jest Budokrusz - producent betonu towarowego, kostki brukowej oraz wyrobów kanalizacyjnych. Firma chwali się na swojej stronie, że jest przedsiębiorstwem prywatnym, w 100% z polskim kapitałem, działającym w sektorze budowlanym od 1990 roku. Zatrudnia ponad 700 pracowników w 14 zakładach produkcyjnych na terenie kraju. Firma ma licencję przewoźnika kolejowego.

W tym tygodniu w internecie pojawiły się już zdjęcia nowego Dragona na torach. Jak udało nam się potwierdzić, został on już dostarczony do klienta. Pojazd ma dopuszczenie do eksploatacji, ponieważ lokomotywy tego samego typu E6ACTd zostały wcześniej wyprodukowane dla przewoźnika Freightliner PL. Można o tym przeczytać w tym miejscu.

Lokomotywa Budokruszu to zatem szósty Dragon wyposażony w spalinowy moduł dojazdowy. Jednocześnie to pierwsza lokomotywa elektryczna wyprodukowana przez zakład w Nowym Sączu - wcześniej powstawały one w Gliwicach.

Dane techniczne E6ACTd-106:
  • Rok budowy - 2017
  • Producent Newag S.A.
  • Układ osi Co’Co’
  • Szerokość toru 1 435 mm
  • Maksymalna prędkość eksploatacyjna 120 km/h
  • Napięcie zasilania 3 000 V DC
  • Moc znamionowa pojazdu 5 000 kW
  • Maksymalna siła pociągowa 410 kN
  • System hamulca KNORR 12. Typ wózka 120ECEL
  • Sposób przenoszenia napędu (przekładnia) Przekładnia nieusprężynowana
  • Długość pojazdu (ze zderzakami) 20 330 mm
  • Maksymalna wysokość pojazdu (ze złożonym pantografem) 4 330 mm
  • Masa własna pojazdu 116 t
  • Maksymalny nacisk osi na tor 20 t
  • Silniki trakcyjne - liczba silników 6
  • Rodzaj silnika asynchroniczny, trójfazowy
  • Moc silnika 842 kW
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nowy Sącz (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Nowy Sącz (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS