W dniu 26 lutego 2014 r. Newag przekazał przewoźnikowi Lotos Kolej pierwszą seryjną lokomotywę typu Dragon. Z okazji rocznicy eksploatacji producent i przewoźnik postanowili pochwalić się wynikami eksploatacyjnymi lokomotyw.
W ciągu minionego roku lokomotywy przejechały ponad 850 tys. km, a ich średni współczynnik niezawodności wyniósł 99,3%. Jest to najwyższy światowy standard. Taki wynik uzyskany w pierwszym roku eksploatacji oznacza, że producentowi udało się uniknąć istotnych tzw. chorób wieku dziecięcego.
– Od momentu podpisania umów na seryjną dostawę lokomotyw postawiliśmy na bezkompromisową jakość i najwyższe standardy obowiązujące na rynku. Konsekwentnie wprowadzane zmiany organizacyjne w obszarze konstruowania, wytwarzania i współpracy z dostawcami pozwoliły nam na osiągnięcie tego celu. Dzisiejsze zadowolenie Lotos Kolej i STK z lokomotyw Dragon jest dla nas najlepszą nagrodą za włożony wysiłek i mobilizuje do dalszej pracy – mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes Newagu.
Przewoźnik stworzył specjalne warunki do optymalnego wykorzystania lokomotyw Dragon. Obsługują one stałą trasę z Gdańska Olszynki do Zduńskiej Woli Karsznic po linii kolejowej nr 131, tzw. magistrali węglowej. Ostatnio Lotos uruchomił również kolejną trasę, do Emilianowa koło Warszawy, na której jako jeden z nielicznych polskich przewoźników towarowych osiąga prędkość 100 km/h w stanie ładownym i 120 km/h w stanie próżnym. Dzięki temu trasa jest pokonywana w zaledwie 12 godzin w obie strony, podczas gdy kilka lat temu zajmowało to 32 godziny.
– Aby zapewnić dynamiczny rozwój spółce, na niezwykle konkurencyjnym rynku, musimy stale inwestować, przede wszystkim w tabor. Lokomotywa E6ACT Dragon sprawdziła się w eksploatacji Lotos Kolej. To elektrowóz stworzony do pracy na polskich torach. Dzięki jego eksploatacji możemy z powodzeniem realizować przewozy ciężkich pociągów na długich trasach – powiedział prezes Lotos Kolej Henryk Gruca.
Obszerne podsumowanie eksploatacji lokomotyw Dragon w Lotos Kolej i STK już w najbliższym numerze miesięcznika Rynek Kolejowy