NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Newag: Stabilne wyniki finansowe za rok 2019

| Roman Czubiński 01.06.2020 98

Newag: Stabilne wyniki finansowe za rok 2019
Fot. RK
Wyniki finansowe Newagu za rok 2019 są nieznacznie gorsze, niż w roku poprzednim, ale wciąż utrzymują się na dobrym poziomie – wynika z raportu giełdowego spółki. Już w bieżącym roku udało się odbudować kurs akcji na poziomie sprzed pandemii koronawirusa. Firma sprawnie realizuje dotychczasowe i pozyskuje nowe zamówienia.
Według raportu grupa Newag odnotowała 896,085 mln zł przychodu netto. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 129,887 mln zł, a zysk netto – 91,554 mln zł. Są to wyniki nieco słabsze, niż w rekordowym roku 2018, w którym przychody firmy przekroczyły miliard złotych. Wzrosła natomiast rentowność netto (z 9,14% do 10,22%) i rentowność operacyjna (z 12,53% do 14,49%). Jak co roku, grupa zwiększyła wartość aktywów (do 1,357 mld zł) i kapitału własnego (do 552,143 mln zł).

Zysk EBITDA (przed opodatkowaniem, potrąceniem amortyzacji oraz odsetek od zobowiązań) wyniósł 163,860 mln zł. Zgodnie z obserwowaną od wielu lat prawidłowością wartości przychodów, zysku operacyjnego i zysku netto były największe w ostatnim kwartale.

O dobrej kondycji firmy świadczy także kurs jej akcji. Począwszy od sierpnia ubiegłego roku, zmiany jej notowań są korzystniejsze, niż wahania indeksu WIG. Mimo gwałtownego spadku w połowie marca, tuż po ogłoszeniu restrykcji związanych z pandemią COVID-19, w ciągu kwietnia i maja notowania Newagu uległy zdecydowanej poprawie. Pod koniec maja za akcję spółki płacono 24,20 zł, czyli nieznacznie poniżej zanotowanego niedługo przed pandemią maksimum z ostatnich 20 miesięcy (24,60 zł) – podczas gdy WIG wciąż nie odzyskał wartości sprzed tąpnięcia.

Kontrakty Newagu z 2019 r. to – między innymi – umowa na 31 lokomotyw Dragon dla PKP Cargo. Zamówienia na mniejsze partie Dragonów złożyło też kilku przewoźników prywatnych. PKP IC zamówiło natomiast, w ramach prawa opcji, dostawę kolejnych 10 Griffinów. Wcześniej zamówione elektryczne zespoły trakcyjne odebrała – między innymi – Łódzka Kolej Aglomeracyjna oraz włoska Ferrovie del Sud Est.

Newag pokłada duże nadzieje w rozwiązaniach innowacyjnych. Podczas ubiegłorocznych targów Trako jako pierwszy polski producent zaprezentował hybrydowy zespół trakcyjny, opracowany na bazie trzyczłonowego EZT Impuls drugiej generacji (36WE). Pojazd otrzymał na targach nagrodę główną. W styczniu przetarg na takie pojazdy ogłosiło województwo zachodniopomorskie. Newag okazał się jedynym oferentem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5