Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

24 września wieczorem Newag zorganizował premierowy przejazd swojego najnowszego produktu. 35WEh jest hybrydowym zespołem trakcyjnym, który może być zasilany zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym z baku.

To pierwszy pojazd hybrydowy produkowany w Polsce przez Newag (a drugi zbudowany w Polsce, ponieważ hybrydy, zasadzające się jednak na innych rozwiązaniach technicznych, produkuje w Siedlcach także Stadler na rynek brytyjski) Pierwszy z pojazdów zyskał niezwykłe barwy, które podkreślają jego wyjątkowość. Na prezentacji obecny był minister Adamczyk, a także prezesi niemal wszystkich kolejowych spółek. Także prezes PKP SKM Trójmiasto Maciej Lignowski, po której torach testowo, „pod drutem”, przejechał pociąg między Gdańskiem Głównym a Sopotem. Wcześniej pokonał odcinek spod targów Trako, do Gdańska Głównego, nie korzystając z sieci trakcyjnej, lecz z silników spalinowych. Przejazd odbył się bez problemów.

- Tym pojazdem Newag pokazuje, że jest nowoczesną firmą, która samodzielnie realizuje swoje wizje. Na polskim rynku jest zapotrzebowanie na tego typu produkt, szacujemy, że w Polsce potrzeba około 50 takich zespołów trakcyjnych – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. Przyznał, że firma ma też alternatywny plan na hybrydę: zastąpienia silnika spalinowego bateriami zasilanymi podczas jazdy poprzez pantograf. Zdaniem szefa Newagu maksymalny zasięg takiego bateryjnego pojazdu mógłby wynieść nawet 300 kilometrów.

Hybryda będzie teraz homologowana na polskim rynku. Ostatecznie pojazd trafi do województwa lubuskiego, które zamówiło jednak pojazdy wyłącznie spalinowe.

- Województwo to będzie miało możliwość nabycia pojazdu hybrydowego, jeśli wyrazi taką chęc. Jeśli nie, urządzenia do jazdy pod siecią trakcyjną zostaną zdemontowane – dodał Zbigniew Konieczek, który podkreślił, że 80% komponentów pociągu 35WEh wyprodukowano w kraju. Spalinowe jednostki napędowe i przekładnie (powerpacki) są jednak produkcji MAN. Podobne do tych silniki sprawdzono już w dostarczanych na Sycylię pojazdach Vulcano.

W środku pojazd nie odbiega od wysokiej jakości wykończenia, które są typowe dla nowej serii pojazdów Impuls 2 (ich elektryczna wersja jeździ we Włoszech i w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej). Jest przestronny, posiada 6 miejsc na rowery, wygodne siedzenia pod którymi zlokalizowano ładowarki usb. Nawet w momencie użycia silnika spalinowego, jest cichy.

Duże zainteresowanie pojazd wzbudził w Kolejach Dolnośląskich. Nie jest wykluczone, że mający być dofinansowany z unijnych pieniędzy projekt zakupu spalinowych i elektrycznych pojazdów tego przewoźnika zmieni się na tyle, że KD zdecyduje się nabyć pojazdy hybrydowe.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nagrody Firma Kolejowa Odpowiedzialna Społecznie rozdane

Biznes

Nagrody Firma Kolejowa Odpowiedzialna Społecznie rozdane

informacja prasowa ASTE 06 października 2021

Trako 2021: Oczekiwania przed nową perspektywą

Prawo i polityka

Trako 2021: Oczekiwania przed nową perspektywą

Roman Czubiński 27 września 2021

Jak bardzo inwestować w ERTMS?

Infrastruktura

Jak bardzo inwestować w ERTMS?

Roman Czubiński, wsp. Jakub Madrjas 28 września 2021

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Nagrody Firma Kolejowa Odpowiedzialna Społecznie rozdane

Biznes

Nagrody Firma Kolejowa Odpowiedzialna Społecznie rozdane

informacja prasowa ASTE 06 października 2021

Trako 2021: Oczekiwania przed nową perspektywą

Prawo i polityka

Trako 2021: Oczekiwania przed nową perspektywą

Roman Czubiński 27 września 2021

Jak bardzo inwestować w ERTMS?

Infrastruktura

Jak bardzo inwestować w ERTMS?

Roman Czubiński, wsp. Jakub Madrjas 28 września 2021

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5