NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]

| Michał Szymajda 24.09.2019 28,4k

Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]
fot. MS, Rynek Kolejowy
Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]
Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]
Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]
Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]
Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]
Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]
Newag pokazuje hybrydowego Impulsa 2 [zdjęcia]
24 września wieczorem Newag zorganizował premierowy przejazd swojego najnowszego produktu. 35WEh jest hybrydowym zespołem trakcyjnym, który może być zasilany zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym z baku.
To pierwszy pojazd hybrydowy produkowany w Polsce przez Newag (a drugi zbudowany w Polsce, ponieważ hybrydy, zasadzające się jednak na innych rozwiązaniach technicznych, produkuje w Siedlcach także Stadler na rynek brytyjski) Pierwszy z pojazdów zyskał niezwykłe barwy, które podkreślają jego wyjątkowość. Na prezentacji obecny był minister Adamczyk, a także prezesi niemal wszystkich kolejowych spółek. Także prezes PKP SKM Trójmiasto Maciej Lignowski, po której torach testowo, „pod drutem”, przejechał pociąg między Gdańskiem Głównym a Sopotem. Wcześniej pokonał odcinek spod targów Trako, do Gdańska Głównego, nie korzystając z sieci trakcyjnej, lecz z silników spalinowych. Przejazd odbył się bez problemów.

- Tym pojazdem Newag pokazuje, że jest nowoczesną firmą, która samodzielnie realizuje swoje wizje. Na polskim rynku jest zapotrzebowanie na tego typu produkt, szacujemy, że w Polsce potrzeba około 50 takich zespołów trakcyjnych – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. Przyznał, że firma ma też alternatywny plan na hybrydę: zastąpienia silnika spalinowego bateriami zasilanymi podczas jazdy poprzez pantograf. Zdaniem szefa Newagu maksymalny zasięg takiego bateryjnego pojazdu mógłby wynieść nawet 300 kilometrów.

Hybryda będzie teraz homologowana na polskim rynku. Ostatecznie pojazd trafi do województwa lubuskiego, które zamówiło jednak pojazdy wyłącznie spalinowe.

- Województwo to będzie miało możliwość nabycia pojazdu hybrydowego, jeśli wyrazi taką chęc. Jeśli nie, urządzenia do jazdy pod siecią trakcyjną zostaną zdemontowane – dodał Zbigniew Konieczek, który podkreślił, że 80% komponentów pociągu 35WEh wyprodukowano w kraju. Spalinowe jednostki napędowe i przekładnie (powerpacki) są jednak produkcji MAN. Podobne do tych silniki sprawdzono już w dostarczanych na Sycylię pojazdach Vulcano.

W środku pojazd nie odbiega od wysokiej jakości wykończenia, które są typowe dla nowej serii pojazdów Impuls 2 (ich elektryczna wersja jeździ we Włoszech i w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej). Jest przestronny, posiada 6 miejsc na rowery, wygodne siedzenia pod którymi zlokalizowano ładowarki usb. Nawet w momencie użycia silnika spalinowego, jest cichy.

Duże zainteresowanie pojazd wzbudził w Kolejach Dolnośląskich. Nie jest wykluczone, że mający być dofinansowany z unijnych pieniędzy projekt zakupu spalinowych i elektrycznych pojazdów tego przewoźnika zmieni się na tyle, że KD zdecyduje się nabyć pojazdy hybrydowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (859)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (859)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5