NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]

| Michał Szymajda 11.06.2019 6,6k

FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
fot. MS, Rynek Kolejowy
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
FSE oficjalnie odbiera Impulsy 2 z Newagu [zdjęcia]
We włoskim Bari odbyło się dziś (11 czerwca) oficjalne przekazanie Impulsów 2 dla włoskiego przewoźnika FSE. Na razie Newag zbudował 5 pojazdów i będzie realizował kontrakt na następne 6 trójczłonowych ezetów.
Pierwszy z pojazdów zyskał oznaczenie ETR322. Na spotkaniu z okazji przekazania pierwszego z pociągów obecny był zarząd Newagu, lokalni oficjele i prezes przewoźnika FSE. – Pojazdy mają już dopuszczenie na sieci Kolei Włoskich i komplet dokumentów, mogą całkowicie bezpiecznie jeździć po włoskich torach. Przez najbliższe miesiące będą się na nich szkolić służby utrzymaniowe, będziemy nadal sprawdzać współpracę z infrastrukturą na docelowej trasie, gdzie pojadą (z Bari do Putingano – dop. red). Dziś po raz pierwszy Impulsy 2 mogą zobaczyć jego przyszli pasażerowie – powiedział Józef Michalik, członek zarządu Newagu, a prezes spółki Zbigniew Konieczek podkreślił, że to krok milowy dla Newagu, bowiem Impulsy 2 dla Włoch to pierwsze w historii pojazdy elektryczne, które zostały wyprodukowane w Polsce i będą jeździć w tym kraju.

Pojazdy są dostosowane do wysokości włoskich peronów (podłogę mają niżej niż np. polskie Impulsy 2 dla ŁKA), mają też np. dużo wydajniejszą klimatyzację i inne, włoskie systemy bezpieczeństwa. Ta przyda się, bowiem w momencie przekazania pociągów w Bari było 32 stopni C.

Z pasażerami polskie pociągi mają wyjechać 17 września. Łącznie jest szansa na dostawę 15 Impulsów dla przewoźnika z Apulii. Na razie na pewno otrzyma ich 11.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5