NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Modernizacja E20: Opóźnienie prac rośnie. Finał inwestycji na koniec 2022 r.

| Kasper Fiszer 24.03.2021 5,4k

Modernizacja E20: Opóźnienie prac rośnie. Finał inwestycji na koniec 2022 r.
Modernizowana stacja Kutnofot. Kasper Fiszer
Stacja w Kutnie będzie gotowa dopiero w 2022 r., nieco wcześniej oddany zostanie do użytku drugi peron w Łowiczu. Po dwóch torach pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem bez odcinkowych ograniczeń pojedziemy zaś w czwartym kwartale przyszłego roku. Zarządca infrastruktury przedstawia aktualny harmonogram mocno opóźnionej inwestycji.
Trwa opóźniona modernizacja magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz, a więc pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. Jeszcze w czerwcu zeszłego roku PKP PLK informowały, że zakończy się ona w listopadzie 2021 r., co już oznaczało dziesięciomiesięczne przesunięcie terminu oddania inwestycji względem jej pierwotnego harmonogramu. We wrześniu spółka przyznała, że roboty nie zakończą się w 2021 r. Teraz wiemy, że potrwają o kolejny rok dłużej.

Bezproblemowy przejazd dopiero pod koniec 2022 r.

– Roboty na obszarze lokalnych centrów sterowania (LCS) Kutno i Łowicz zakończą się do końca 2022 r. – deklaruje teraz Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi, że na przesunięcie terminu wpływ miał zwiększony zakres robót na odcinkach Barłogi – Żychlin i Żychlin – Sochaczew. Niezbędna miała się okazać przebudowa podziemnych instalacji. M.in. na obszarze stacji Kutno i Łowicz trzeba było natomiast wzmocnić grunt. – Pozostajemy w stałym kontakcie z wykonawcą w celu optymalizacji robót – zapewnia nasz rozmówca.

Jednocześnie wskazuje on na postępy w robotach. W Kutnie, Łowiczu, Mysłakowie, Zosinowie oraz Niedźwiadzie Łowickiej otwarto już nowe perony (wszystkie lub część). Na odcinkach Bednary – Stara Wieś i Kutno – Kłodawa ruch prowadzony jest dwutorowo. – Wymiana torów i sieci trakcyjnej postępuje na szlakach Sochaczew – Bednary, Stara Wieś – Kutno – Krzewie oraz na stacjach w Kutnie i w Łowiczu – usłyszeliśmy w PKP PLK. W kolejnym etapie modernizacji wymieniany ma być drugi tor na odcinkach Sochaczew – Bednary i Kutno – Krzewie. Ruch po dwóch torach na całej trasie ma być zapewniony dopiero w czwartym kwartale 2022 r.

Stacja w Kutnie będzie gotowa za rok

W Kutnie przebudowywane są dwa perony położone od strony budynku dworcowego (dwa znajdujące się w drugiej części stacji zostały już oddane do użytku), roboty trwają też w przejściu podziemnym. Infrastruktura pasażerska ma według aktualnych założeń zostać oddana do użytku w całości w drugim kwartale przyszłego roku. Wcześniej, bo do końca 2021 r. gotowy ma być przebudowywany peron nr 2 w Łowiczu. – W tym mieście kontynuowane są też prace na wiadukcie drogowym w ciągu ulic 3 Maja i Warszawskiej – relacjonuje rzecznik zarządcy infrastruktury. Teraz stawiane są kolejne podpory. Ta część kontraktu ma zostać zrealizowana na początku przyszłego roku.

– Inwestycja umożliwi dogodne łączenie ruchu pasażerskiego i towarowego na linii będącej ważną częścią korytarza TEN-T Morze Północne – Bałtyk – przekonuje Mirosław Siemieniec. Mówi, że zwiększy się bezpieczeństwo i komfort, a podniesienie prędkości do 160 km/godz. na całym ciągu pozwoli na uruchamianie pociągów Warszawa – Poznań z czasem przejazdu ok. 2 godz. 20 min. Na to podróżni będą musieli jednak jeszcze sporo poczekać.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5