NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja E20: Co udało się skończyć w założonym terminie?

| Kasper Fiszer 14.12.2020 42

Modernizacja E20: Co udało się skończyć w założonym terminie?
Zmodernizowany peron w Kolefot. Kasper Fiszer
Choć zaplanowany termin zakończenia modernizacji linii nr 3 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską minął, roboty trwają na znacznej części tej ważnej trasy wchodzącej w skład międzynarodowego korytarza E20. Dotychczas prace udało się zakończyć przede wszystkim w Wielkopolsce. Pasażerowie z województwa łódzkiego nadal znoszą trudy komunikacji zastępczej, w związku z czym podróż zajmuje nawet dwukrotnie więcej czasu..
Modernizacja jednego z najważniejszych ciągów w ruchu pasażerskim i towarowym w kraju, magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz, miała według pierwotnych założeń zakończyć się w listopadzie 2020 r. W związku z dużymi opóźnieniami na obszarze lokalnych centrów sterowania w Kutnie i Łowiczu do otwarcia trasy po jej generalnym remoncie droga jest jednak wciąż bardzo daleka i poczekamy na nie jeszcze około rok. Data przewidywanego początkowo zakończenia inwestycji minęła kilka tygodni temu. Podsumujmy zatem, co do tego czasu udało się wykonać.

Bez utrudnień po Wielkopolsce

Jak poinformował nas Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, roboty trwają wyłącznie na obszarze dwóch wskazanych już LCS-ów, a więc na odcinkach Barłogi – Żychlin i Żychlin – Sochaczew. – Inwestycja zakończyła się już na wielkopolskim odcinku linii pomiędzy Swarzędzem a Barłogami – podkreśla nasz rozmówca. Tam zasadnicze roboty zostały sfinalizowane latem tego roku, a więc co do zasady zgodnie z przyjętym terminarzem.

Jak poinformowały tuż przed wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy PKP PLK w krótkiej informacji prasowej, na wielu szlakach w województwach łódzkim i mazowieckim wciąż obowiązywać będzie ruch jednotorowy. Ograniczające przepustowość prace prowadzone są aktualnie pomiędzy Sochaczewem a Bednarami oraz pomiędzy Łowiczem Głównym a Jackowicami (LCS Łowicz), a także pomiędzy Starą Wsią a Kutnem i od Krzewia do Kłodawy (LCS Kutno). Zamknięć nie będzie więc na zachodniej części odcinka wchodzącego w skład LCS Kutno w rejonie stacji Barłogi.

Część robót na obszarze LCS Kutno także przebiegła terminowo

Nie wszystkie prace na tym obszarze są bowiem opóźnione. – Budimex w ramach konsorcjum z firmami ZUE i Strabag zakończył [swoje] prace na obszarze LCS Kutno (odcinek Żychlin – Barłogi) na osiem dni przed wyznaczonym terminem w czerwcu 2019 r. – mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu. Firma ta realizowała roboty na terenie posterunku odgałęźnego Zamków, na stacji Barłogi oraz na szlaku Barłogi – granica LCS Kutno.

– Wszystkie te prace zostały wykonane półtora roku temu. Na tych odcinkach odbywa się normalny ruch pociągów – podkreśla przedstawiciel wykonawcy. Istotne utrudnienia wciąż odczuwalne są jednak w skali całego modernizowanego odcinka magistrali E20 (linii nr 3). Czas przejazdu pomiędzy Poznaniem a Warszawą nadal jest wydłużony. Łódzka Kolej Aglomeracyjna musi zaś zastępować część swoich połączeń autobusami. Podróż ze Skierniewic do Kutna trwa w takim przypadku przeszło dwie godziny zamiast około jednej.

Jaki rozkład jazdy dla Poznań - Warszawa?

Prace prowadzone na E20 mają oczywiście wpływ na ruch pociągów w relacji Warszawa – Poznań. W nowym rozkładzie jazdy niewielka oszczędność czasowa widoczna jest dla pociągów EIC, które pojadą o 10 minut krócej, w czasie od 2 godzin i 53 minut do 2 godzin i 55 minut (czas przejazdu w relacji Warszawa – Berlin to obecnie w wypadku najszybszego EIC Odra 5 godzin i 36 minut). W wypadku pociągów TLK i IC zasadniczo czas przejazdu pozostaje długi i wynosi średnio 3 i pół godziny. Przypomnijmy, że kilka lat temu, przed modernizacją E20, najszybszy pociąg EIC Sedina jechał z Warszawy do Poznania (bez zatrzymania) w 2 godziny i 25 minut. Przejazd odcinka Warszawa - Szczecin zajmował mu 4 godziny i 54 minuty.

współpraca: Michał Szymajda

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5