Partnerzy serwisu:
Pasażer

Ministerstwo Infrastruktury: Następca TLK Kormoran wróci do Nysy i Kłodzka za rok

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Ministerstwo Infrastruktury: Następca TLK Kormoran wróci do Nysy i Kłodzka za rok
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
W 2023 roku dalsze uruchamianie pociągu TLK Kormoran, którego główną rolą jest obsługa Nysy, Paczkowa i Kłodzka, nie będzie możliwe. Ale od grudnia 2023 resort infrastruktury planuje to zmienić.

O TLK Kormoran, który zniknie z rozkładu jazdy od grudnia 2022, pisaliśmy już sporo. W tej sprawie interweniowała w ministerstwie infrastruktury posłanka Monika Wielichowska, która wstawiła się za mieszkańcami południowej Opolszczyzny i Dolnego Śląska, chcących korzystać z oferty kolei dalekobieżnej.

Resort wyjaśnia, że m.in. z uwagi na prace na linii 276 (z Wrocławia do Strzelina, Kłodzka i do granicy czeskiej), rozkład jazdy musi ulec modyfikacji. Ale „w ramach prac nad rocznym rozkładem jazdy 2023/24 Ministerstwo Infrastruktury jako organizator wraz z operatorem PKP Intercity S.A. zaplanują uruchomienie drugiej pary pociągów Jelenia Góra – Kraków”. Nie będzie to więc już połączenie do stolicy, ale resort obiecuje, że w Katowicach lub Krakowie umożliwi wygodną przesiadkę na pociągi do Warszawy. Jednocześnie uzasadnia, że niewielu pasażerów zainteresowanych było przejazdem do stolicy. Rozkład jazdy TLK Kormoran nigdy do tego nie zachęcał.

– Obie pary pociągów relacji Jelenia Góra – Kraków zestawione będą ze spalinowych zespołów trakcyjnych. Jedna z dwóch par zaplanowana zostanie do kursowania przez Kłodzko. W odniesieniu do postulatów kontynuacji połączenia bezpośredniego z Warszawą informuję, iż analizy statystyk przewozowych wykazują wyraźną przewagę zainteresowania pasażerów z powiatu kłodzkiego i miast przy linii kolejowej nr 137 podróżami w relacjach do i z Katowic – napisało ministerstwo.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Czy TLK Kormoran “odleci” z Polanicy-Zdroju?

Pasażer

Czy TLK Kormoran “odleci” z Polanicy-Zdroju?

Jakub Rösler 14 czerwca 2022

TLK Kormoran nie spieszy się do Warszawy

Pasażer

TLK Kormoran nie spieszy się do Warszawy

Michał Szymajda 23 marca 2021

Dlaczego TLK Kormoran dojeżdża tylko do Polanicy-Zdroju?

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Czy TLK Kormoran “odleci” z Polanicy-Zdroju?

Pasażer

Czy TLK Kormoran “odleci” z Polanicy-Zdroju?

Jakub Rösler 14 czerwca 2022

TLK Kormoran nie spieszy się do Warszawy

Pasażer

TLK Kormoran nie spieszy się do Warszawy

Michał Szymajda 23 marca 2021

Dlaczego TLK Kormoran dojeżdża tylko do Polanicy-Zdroju?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5