NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

TLK Kormoran nie spieszy się do Warszawy

| Michał Szymajda 23.03.2021 11,7k

TLK Kormoran nie spieszy się do Warszawy
TLK Kormoran przed Racławicami ŚląskimiFot. kolejpodsudecka.pl
Kursujący do Kotliny Kłodzkiej od początku 2021 roku pociąg TLK Kormoran znacznie wydłużył i tak już bardzo długi czas przejazdu. Z Kłodzka do Warszawy znacznie szybciej można dostać się inną trasą nawet z dwoma przesiadkami.
TLK Kormoran na trasie z Olsztyna przez Warszawę, Częstochowę, Katowice, Nysę i Kłodzko do Polanicy-Zdroju kursuje od 10 stycznia 2021. Pociąg cieszy się umiarkowaną frekwencją, choćby z uwagi na to, że kończy bieg w Polanicy, zamiast jechać dalej – do Dusznik, czy Kudowy. Jak tłumaczy przewoźnik, lokomotywa PKP Intercity, realizująca to połączenie, musi obsłużyć inny pociąg – TLK Rozewie. Dlatego nie jedzie dalej.

Pociągu TLK Kormoran nie udało się wydłużyć do Kudowy także przy okazji marcowej korekty rozkładu jazdy. Doszedł natomiast kolejny argument za tym, by z pociągu nie korzystać. Znacznie wydłużył się bowiem jego czas przejazdu od Polanicy do Warszawy. Z 7 godzin i 38 minut do aż 8 godzin i 47 minut w najgorszym wariancie. Mimo że pociąg jest bezpośredni, do wielu miast na jego trasie dotrzemy znacznie szybciej, jeśli wybierzemy połączenie z przesiadką. Najbardziej kuriozalny jest postój zaplanowany na stacji w Kłodzku Głównym. Trwa 43 minuty. Co gorsza, rozkład jazdy tego pociągu potrafi zmienić się w ramach tylko jednej wiosennej korekty trzykrotnie.

– Od marcowej korekty rozkładu jazdy postoje składu TLK Kormoran w Kłodzku Gł. i w Nysie wynoszą od kilku do kilkudziesięciu minut. W dniach od 14 do 24 marca codziennie, od 27 marca do 5 kwietnia w dni wolne, od 1 do 3 maja i od 3 do 12 czerwca w dni wolne na stacji Kłodzko Gł. postoje wynoszą 43 minuty, a w Nysie 14 minut. Od 25 marca do 11 czerwca w dni robocze na stacji Kłodzko Główne pociąg stoi 2 minuty, w Nysie 14 minut. Natomiast od 10 do 25 kwietnia i od 8 do 30 maja w dni wolne w Kłodzku Głównym pociąg stoi 15 minut, w Nysie 6 minut – wyjaśnia zawiłości rozkładu jazdy Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

– Długość postojów związana jest z przepustowością linii w danym okresie. Co więcej wpływ na to ma również szeroki zakres prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP PLK zarówno na trasie przejazdu pociągu, jak również na szlakach przyległych. W Katowicach postój jest niezbędny z uwagi na manewry (dołączanie wagonów, zmiana lokomotywy) – dodaje Zakrzewska. W stolicy Górnego Śląska pociąg stoi aż 26 minut.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5