NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Dlaczego TLK Kormoran dojeżdża tylko do Polanicy-Zdroju?

| Michał Szymajda 19.01.2021 214

Dlaczego TLK Kormoran dojeżdża tylko do Polanicy-Zdroju?
TLK KormoranFot. Kolej Podsudecka
10 stycznia pociąg TLK Kormoran po raz pierwszy dotarł do Polanicy-Zdroju. Mógłby pojechać dalej – do Dusznik i Kudowy, ale PKP Intercity zdecydowało, że pociąg musi szybko wracać do Wrocławia. Na dojazd do innych kurortów brakuje czasu.
Kilka dni temu pociąg TLK Kormoran rozpoczął kursowanie w relacji Olsztyn – Polanica-Zdrój, a konkretniej – jedna z grup wagonów olsztyńskiego pociągu dociera w Kotlinę Kłodzką, jadąc przez Warszawę, Częstochowę, Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Nysę i Kłodzko. Nie dociera jednak dalej, do dwóch z trzech głównych miejscowości uzdrowiskowych regionu: Dusznik i Kudowy, do których w dni powszednie, w nowym rozkładzie jazdy, w ogóle nie docierają pociągi PKP Intercity (docierają tu jednak autobusy szynowe Kolei Dolnośląskich). Tam można dojechać nimi wyłącznie w weekendy z IC Śnieżka. Zapytaliśmy spółkę, czym podyktowane jest kończenie biegu pociągu Kormoran, a także Rozewie, w Polanicy.

– Pociąg TLK Kormoran z Olsztyna kończy bieg w Polanicy-Zdroju, gdzie skład tego pociągu przechodzi na TLK Rozewie do Gdyni. Ze względu na uwarunkowania dotyczące godzin kursowania pociągów Kormoran i Rozewie na stacjach węzłowych (Wrocław, Warszawa) w celu zachowania wspomnianego przejścia składu niezbędne było zakończenie biegu w Polanicy-Zdroju – odpisało biuro prasowe PKP Intercity.

Operator dodaje, że „w przypadku poprawy zdolności przepustowej i parametrów drogi kolejowej od Polanicy do Kudowy możliwe jest w przyszłości wydłużenie relacji obu pociągów do Kudowy-Zdroju”. To dość zaskakująca odpowiedź, bowiem to właśnie większość górskiego odcinka linii, znajdującego się między Polanicą a Kudową, jest w najlepszym stanie i była remontowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5