- Kolej polska to powiązany system współzależności. Odróżnia nas to od systemu transportu drogowego. Dlatego bez poruszenia spraw fundamentalnych nie uda się rozwiązać żadnych problemów. Jedną z takich fundamentalnych kwestii jest model zarządzania infrastrukturą - powiedział Miętek. - Wszystkie problemy kolei spotykają się prędzej, czy później na infrastrukturze, dlatego należy zadać pytanie o to, kto będzie właścicielem infrastruktury kolejowej? Trzeba wyjaśnić, kto będzie ją finansował - tłumaczył Miętek.
Szef KKZZ przekonywał też, że z infrastrukturą wiążą się zmiany własnościowe na kolei. - Musimy przedyskutować to, jakie działy wchodzą w skład infrastruktury kolejowej? Czy telekomunikacja albo energetyka należą do infrastruktury kolejowej? Jeśli tak, to, jaki wpływ będzie miała ich prywatyzacja na obecny model zarządzania infrastrukturą - pytał Miętek, dodając, że w czasie szczytu kolejowego należy przedyskutować również powyższe kwestie.