NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Malinowski: Rekordowe przewozy to wynik lepszej oferty dla pasażerów

| Janusz Malinowski 05.02.2017 219

Malinowski: Rekordowe przewozy to wynik lepszej oferty dla pasażerów
Fot. Piotr Chamczyk/Przewozy Regionalne
Rekordowa liczba pasażerów kolei w 2016 roku to zasługa lepszego rozkładu jazdy, inwestycji i korzystnych okoliczności niezależnych od systemu kolejowego – uważa Janusz Malinowski, członek zarządu ŁKA i były prezes PKP Intercity.
Wzrost liczby pasażerów w 2016r. o 4,3% w porównaniu do 2015 r. wynika przede wszystkim z większej pracy eksploatacyjnej (11,5%), czyli dużo szerszej oferty przewoźników dla pasażerów. Szczególnie widoczne to jest u przewoźnika dalekobieżnego PKP Intercity.

Przygotowanie w rozkładzie jazdy 2015/16 szerszej oferty dla pasażerów, czyli większej liczby pociągów w poszczególnych relacjach było możliwe dzięki wprowadzeniu do eksploatacji nowego i zmodernizowanego taboru kolejowego. Taki efekt tych inwestycji zakładaliśmy, przygotowując je i realizując w latach 2011–2014 w PKP Intercity i w Grupie PKP.

Poprawiły się parametry infrastruktury, co skróciło czasy podróży na kilkunastu kluczowych kierunkach. Zakończenie części modernizacji torów i opóźnienie w rozpoczęciu kolejnej fali inwestycji zmniejszyło liczbę zamknięć torowych i przełożyło się na płynniejsze prowadzenie ruchu. Podniosło to z kolei efektywność wykorzystania taboru przez przewoźników. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, dysponującym tym samym taborem, zwiększyła prace eksploatacyjną o 19% w rozkładzie jazdy 2016 w porównaniu do 2015 r. Przełożyło się to znakomicie na liczbę klientów, która wzrosła do blisko 30% do 2,5 mln w 2016 r.

Nie bez znaczenia dla popularności kolei w 2016r. była oczywiście poprawa komfortu podróżowania. To zasługa wspomnianych wcześniej inwestycji, jakie miały miejsce w ostatnich latach w PKP Intercity i wśród przewoźników samorządowych (pociągi zespołowe, nowe i zmodernizowane zespoły trakcyjne i wagony).

Na korzyść kolei działa także trwający od od 2008 r. proces zmiany jakości i wizerunku dworców kolejowych. Kolei sprzyja także spadek liczby letnich wyjazdów Polaków za granicę w związku z sytuacją polityczną na Bliskim Wschodzie. Im więcej podróży krajowych tym lepsze wyniki mają przewoźnicy krajowi.

Tylko pełna komplementarność inwestycji infrastrukturalnych ukierunkowanych zarówno na skrócenie czasu przejazdu jak i znaczącą poprawę przepustowości z połączeniem inwestycji dworcowych (ze szczególnym uwzględnieniem zwiększania miejsc parkingowych) i oczywiście taborowych poprawiających znacząco komfort podróży daje szansę na dalszy wzrost popularności kolei wśród klientów.

Czytaj więcej o wynikach przewozowych za 2016 rok:

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Komentarze
zdjęcie autora

Janusz Malinowski - członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5