Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: Przetarg na projekt „Kolej+” do Janowa i Biłgoraja

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: Przetarg na projekt „Kolej+” do Janowa i Biłgoraja
fot. Adam Wesolowski - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgPanorama Janowa Lubelskiego
W Dzienniku Urzędowym UE pojawił się przetarg PKP PLK na dokumentację nowej linii kolejowej Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj. Inwestycja będzie częścią programu Kolej Plus. Dzięki niej Biłgoraj ma zyskać dogodne połączenie kolejowe z Lublinem, a Janów Lubelski – dostęp do kolei w ogóle.

Przyszły wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programowo-przestrzenną, projekty budowlane wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską, materiałów koniecznych do uzyskania decyzji środowiskowej oraz projektów wykonawczych. Jego odpowiedzialnością będzie także uzyskanie pozwoleń na budowę oraz opracowanie dokumentacji dla przyszłego przetargu na roboty budowlane. Podobnie jak w innych przetargach na projektowanie inwestycji Kolej Plus, inwestor zastrzega sobie prawo do zlecenia pełnienia nadzoru autorskiego w fazie budowy.

Oferty można składać do 27 kwietnia. Wybór wykonawcy dokumentacji będzie zależał wyłącznie od ceny brutto. Na projektowanie zarezerwowano przeszło dwa lata: PKP PLK przewidują rozpoczęcie prac budowlanych w roku 2026 i zakończenie – w 2028.

Nowa linia Szastarka – Janów – Biłgoraj ma liczyć ok. 56 km długości. Zelektryfikowana, jednotorowa trasa o prędkości maksymalnej 120 km/h połączyłaby 12-tysięczny Janów Lubelski z jednej strony z Szastarką na linii 68, otwierając możliwość dojazdu do Kraśnika i Lublina. Z drugiej – pociągi zapewniłyby dojazd do 26-tysięcznego Biłgoraja, którego mieszkańcy zyskaliby bezpośrednie pociągi do stolicy regionu. Również na tej ostatniej stacji na linii 66 istniałyby możliwości przesiadkowe w stronę Zamościa lub Stalowej Woli.

O budowę linii od dawna zabiegają lokalne samorządy, borykające się z problemami gospodarczymi i demograficznymi. Nowy odcinek – wraz z towarzyszącą mu korektą przebiegu linii na terenie Kraśnika – ma stać się częścią Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie to jedna z pięciu inwestycji na Lubelszczyźnie finansowanych z programu „Kolej Plus”. Umowę w sprawie całego pakietu podpisano w listopadzie ubiegłego roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5