Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: Przetarg na projekt „Kolej+” do Janowa i Biłgoraja

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: Przetarg na projekt „Kolej+” do Janowa i Biłgoraja
fot. Adam Wesolowski - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgPanorama Janowa Lubelskiego
W Dzienniku Urzędowym UE pojawił się przetarg PKP PLK na dokumentację nowej linii kolejowej Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj. Inwestycja będzie częścią programu Kolej Plus. Dzięki niej Biłgoraj ma zyskać dogodne połączenie kolejowe z Lublinem, a Janów Lubelski – dostęp do kolei w ogóle.

Przyszły wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programowo-przestrzenną, projekty budowlane wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską, materiałów koniecznych do uzyskania decyzji środowiskowej oraz projektów wykonawczych. Jego odpowiedzialnością będzie także uzyskanie pozwoleń na budowę oraz opracowanie dokumentacji dla przyszłego przetargu na roboty budowlane. Podobnie jak w innych przetargach na projektowanie inwestycji Kolej Plus, inwestor zastrzega sobie prawo do zlecenia pełnienia nadzoru autorskiego w fazie budowy.

Oferty można składać do 27 kwietnia. Wybór wykonawcy dokumentacji będzie zależał wyłącznie od ceny brutto. Na projektowanie zarezerwowano przeszło dwa lata: PKP PLK przewidują rozpoczęcie prac budowlanych w roku 2026 i zakończenie – w 2028.

Nowa linia Szastarka – Janów – Biłgoraj ma liczyć ok. 56 km długości. Zelektryfikowana, jednotorowa trasa o prędkości maksymalnej 120 km/h połączyłaby 12-tysięczny Janów Lubelski z jednej strony z Szastarką na linii 68, otwierając możliwość dojazdu do Kraśnika i Lublina. Z drugiej – pociągi zapewniłyby dojazd do 26-tysięcznego Biłgoraja, którego mieszkańcy zyskaliby bezpośrednie pociągi do stolicy regionu. Również na tej ostatniej stacji na linii 66 istniałyby możliwości przesiadkowe w stronę Zamościa lub Stalowej Woli.

O budowę linii od dawna zabiegają lokalne samorządy, borykające się z problemami gospodarczymi i demograficznymi. Nowy odcinek – wraz z towarzyszącą mu korektą przebiegu linii na terenie Kraśnika – ma stać się częścią Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie to jedna z pięciu inwestycji na Lubelszczyźnie finansowanych z programu „Kolej Plus”. Umowę w sprawie całego pakietu podpisano w listopadzie ubiegłego roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij