NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź: Powstaje kolejna nitka tunelu średnicowego – w stronę Żabieńca

| Roman Czubiński 15.06.2022 3,9k

Łódź: Powstaje kolejna nitka tunelu średnicowego – w stronę Żabieńca
fot. fb.com/TuneLove
Mniejsza z tarcz TBM – przeznaczona do wykonywania odcinków jednotorowych „Faustyna” – wyruszyła w drogę w kierunku stacji Łódź Żabieniec. Drążony obecnie fragment będzie nieco dłuższy od poprzedniego – informuje wykonawca. Trwają usilne starania o zakończenie budowy przed końcem przyszłego roku.
Poprzednim kamieniem milowym inwestycji było wydrążenie pierwszej kompletnej nitki jednotorowej – od strony dworca Łódź Kaliska do komory przy Odolanowskiej. Nastąpiło to 17 lutego bieżącego roku. Pracownicy PBDiM Mińsk Mazowiecki zapowiadali wtedy, że po uprzątnięciu gruzu i koniecznych pracach serwisowych (wymiana zużytych elementów tnących i innych części oraz konserwacja układów hydraulicznych) „Faustyna” zostanie obrócona na zachód i rozpocznie drążenie kolejnej pojedynczej nitki. Ze względu na długość zaplecza tarczy (skład złożony z 5 segmentów liczy ok. 110 m długości) przegląd wymagał rozłączenia wszystkich segmentów, a potem – połączenia ich z powrotem. Proces ten zajął wykonawcy niemal dokładnie cztery miesiące.

Dziś – zgodnie z zapowiedziami – „Faustyna” rozpoczęła drążenie nitki tunelu w kierunku stacji Łódź Żabieniec. Jak wyjaśniają przedstawiciele wykonawcy, tunel, który zaczął powstawać, to tzw. „oś 21” o długości 1142 m. Pierwszym etapem jej budowy będzie wydrążenie 175-metrowego odcinka od komory startowej przy ul. Odolanowskiej do przyszłego przystanku Łódź Koziny.

Końcową stacją będzie komora przy ul. Skarpowej – tuż przy torach linii nr 15 na odcinku Łódź Kaliska – Łódź Żabieniec. Maszyna zostanie tam przejrzana, a następnie – ponownie obrócona, by mogła rozpocząć wykonywanie kolejnej nitki jednotorowej.

Jak informuje PKP PLK, TBM "Faustyna" wybuduje jeszcze dwie podziemne nitki: tunel od komory przy ul. Żniwnej (ok. 760 metrów do komory odgałęźnej przy Stolarskiej) oraz od Stolarskiej do komory przy al. Unii Lubelskiej (ok. 710 m). Drążeniem tunelu dwutorowego zajmuje się tymczasem większa z tarcz - "Katarzyna". Obecnie przechodzi ona przegląd przed budowanym przystankiem Łódź Polesie.

Po początkowych opóźnieniach, spowodowanych problemami Energopolu Szczecin (półtora roku po podpisaniu umowy na inwestycję firma ogłosiła upadłość), PBDiM Mińsk Mazowiecki jako nowy lider konsorcjum starał się przyspieszyć prace, by ukończyć budowę jeszcze w 2023 r. (wymaga tego rozliczenie pozyskanych funduszy unijnych). Na drodze do tego celu piętrzą się jednak przeszkody. Budowę opóźniła pandemia COVID-19, problemy z uzyskiwaniem zezwoleń, a także trudne warunki gruntowe oraz odkrycie archeologiczne. Jak informowaliśmy niedawno, podwykonawcy PBDiM twierdzą, że główny wykonawca przestał płacić im za usługi. Tymczasem PKP PLK odrzuciły wniosek PBDiM o waloryzację wynagrodzenia za kontrakt.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5