NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Protest podwykonawców budowy Łódzkiego Tunelu Średnicowego

| Jakub Madrjas 10.06.2022 4,7k

Protest podwykonawców budowy Łódzkiego Tunelu Średnicowego
fot. PKP PLK
Podwykonawcy kolejowego Łódzkiego Tunelu Średnicowego blokują wjazd na budowę, domagając się zaległych pieniędzy. PKP PLK zapewniła, że nie ma zaległości wobec głównego wykonawcy.
Podwykonawcy powiedzieli Radiu ZET, że zaległości Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki sięgają już 35 mln zł. Twierdzą, że od marca nie otrzymują wynagrodzenia. Dlatego ciężarówkami zablokowali wjazd na budowę. – Mamy przez to niezapłacone faktury paliwowe, niewypłacone pensje dla pracowników, zalegamy w ZUS. Główny wykonawca odsyła nas do PKP PLK, kontakt jest jednak utrudniony. I nie wiemy, kiedy zaległości zostaną uregulowane – cytuje protestujących radio.
Przedstawiciel PBDiM Mińsk Mazowiecki odmówił komentarza "Rynkowi Kolejowemu", twierdząc, że w tej sprawie może wypowiadać się wyłącznie zamawiający PKP PLK. PLK twierdzi jednak, że uregulowała wszelkie należności wobec generalnego wykonawcy.

– PKP Polskie Linie Kolejowe  regulują wszystkie należne kwoty głównemu wykonawcy projektu pn. „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec”, tj. konsorcjum firm PBDiM Mińsk Mazowiecki i Energopol Szczecin, zgodnie z zawartą umową oraz stosownie do wymogów wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, tj. w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy – Prawo zamówień publicznych – informuje Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

PLK: Nie mamy zaległości, mobilizujemy PBDiM

– Zarządca infrastruktury zgodnie z prawem, tak szybko jak to jest możliwe, reguluje uzasadnione roszczenia podwykonawców, w zakresie, w jakim jest to dopuszczalne w świetle przepisów powszechnie obowiązującego prawa, tj. w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy pzp – dodaje.

Przedstawiciel PLK twierdzi, że inwestor jest w stałym kontakcie z wykonawcą oraz monitoruje sytuację na placu budowy. – Priorytetem PKP Polskich Linii Kolejowych pozostaje realizacja prac na ważnym społecznie projekcie. Spółka wykorzystuje wszystkie możliwe kontraktowo działania, by egzekwować terminową realizację inwestycji. PLK nie mają żadnych zaległości wobec wykonawcy. Jednocześnie mobilizujemy PBDiM Mińsk Mazowiecki do wypłaty zobowiązań wobec podwykonawców – powtarza Rafał Wilgusiak.

W marcu podaliśmy stanowisko Ministerstwa Infrastruktury, według którego nie ma przesłanek do waloryzacji kontraktu na budowę tunelu średnicowego.

 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5