Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Leo Express zerwał kontrakt na chińskie pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Leo Express zerwał kontrakt na chińskie pociągi
fot. yutube
Na razie nie będzie triumfalnego wjazdu chińskich zespołów trakcyjnych na europejskie tory. Według nieoficjalnych informacji, prywatny przewoźnik Leo Express po przedłużających się testach zerwał kontrakt z chińskim gigantem CRRC.

Pociąg Sirius, zaprojektowany przez Leo Express (z partnerami) i zbudowany w Chinach przez giganta CRRC dotarł do Czech w 2019 roku. Przewoźnik - przy ponoć bardzo korzystnym finansowaniu - kupił trzy elektryczne zespoły trakcyjne wraz z zachowaniem autorstwa koncepcji i projektu. Czeski przewoźnik miał opcję zakupu 30 kolejnych jednostek. Całkowita wartość transakcji wynosiła 5 miliardów czeskich koron.

Lata na testach

Po przypłynięciu pierwszej, a potem drugiej jednostki Czesi niezwykle ambitnie zapowiadali wprowadzenie ich na tory w ciągu jednego roku. Testy jednak przedłużały się, w końcu okazało się że nie uda się to ani w 2020, ani w 2021 roku. Oba pociągi wciąż są na torze tostowym w VUZ Velim w Czechach.

Leo Express zerwał kontrakt

Tymczasem ceniony czeski portal Zdopravy potwierdził w dwóch niezależnych źródłach, że kontrakt został zerwany przez Leo Express. Zarówno czeski przewoźnik, jak i właściciel toru VUZ Velim nie potwierdziły, ale i nie zaprzeczyły tym informacjom. Nie ma również stanowiska CRRC, ale nie należy się go spodziewać - firma z reguły nie odpowiada prasie na pytania.

Portal Zpravy zwraca uwagę, że dzieje się to zaledwie kilka miesięcy po przejęciu Leo Expressu przez Kolei Hiszpańskich Renfe przy udziale CAF - hiszpańskiego producenta taboru. Nie wiadomo jednak, czy miało to wpływ na decyzję przewoźnika.

Czy chińskie pociągi będzie mógł teraz kupić ktoś inny? Specyfikacje, takie jak aluminiowe pudło, dwusystemowe zasilanie, prędkość do 160 km/h czy 300 miejsc siedzących są zachęcające. Składy wciąż nie są jednak - z nieznanych powodów - dopuszczone do ruchu w Europie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5