Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe chińskie pociągi CRRC w Serbii i Rumunii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

CRRC nadal silnie zainteresowane jest dostawą taboru do Europy. Z końcem kwietnia elektryczne zespoły trakcyjne chińskiego producenta dotarły do Serbii i Rumunii.

Pojazd, który rozładowano właśnie w porcie w Konstancy, kupił rumuński prywatny operator Astra Trans Carpatic. Wcześniej zamierzał on rozpocząć produkcję chińskich zespołów trakcyjnych w swoim zakładzie produkującym i modernizującym wagony i lokomotywy, jednak w większych zamówieniach CRRC na terenie Rumunii na razie nie ma szczęścia, więc stanęło na zakupie jednego pojazdu trójwagonowego do obsługi połączeń Bukareszt – Konstanca i Braszów – Bukareszt – Konstanca, gdzie ATC konkuruje z państwowymi Kolejami Rumuńskimi.

Operator nie wyklucza zakupu kolejnych pojazdów tego typu, ale najpierw czeka go okres żmudnych testów w celu uzyskania dopuszczeń do ruchu w Rumunii i na terenie Unii Europejskiej. Warto przypomnieć, że w wypadku zespołów trakcyjnych CRRC dla Leo Express (obecnie pojazd testuje RegioJet) proces ten opóźnił się o całe lata.

Ciekawiej jest w Serbii, która w CRRC zamówiła pięć zespołów trakcyjnych. Pierwszy pojazd został zbudowane w rekordowym tempie (rodzi to wręcz pytania o to, czy nie były przygotowywane wcześniej). Zamówiono je bowiem w październiku 2023, a już w maju 2024 pojazd jest w Serbii. W przeciwieństwie do pojazdu dla Rumunii, serbska jednostka jest czterowagonowa (w obu przypadkach mowa o stosunkowo długich wagonach osadzonych na dwóch wózkach, bez wózków Jacobsa), z pojedynczymi drzwiami w każdym członie.

200 km/h po chińsku

Przygotowano ją do osiągania prędkości 200 km/h, a kursować będzie prawdopodobnie już z końcem 2024 roku na linii Belgrad – Nowy Sad – Subotica (prace związane z modernizacją linii i podniesieniem prędkości do 200 km/h między Nowym Sadem a Suboticą zakończą się jeszcze w tym roku). Będą kursować, podobnie jak piętrowe ezety Stadlera, pod marką "Soko" (Sokół). 

To nie koniec korzystnych informacji dla chińskiego biznesu w Serbii. Srbija Voz poinformowało właśnie o zakupie kolejnych 9 zespołów trakcyjnych do obsługi aglomeracji stołecznej i lotniska, które zastąpią jeszcze poradzieckie jednostki spotykane na torach Belgradu. Wszystkie mają dotrzeć do 2026 roku, gdy w Belgradzie organizowane będzie Expo.

Warto nadmienić, że to nie jedyne inwestycje w tabor państwowych Kolei Serbskich. Operator kupił też od Stadlera Polska pokaźną liczbę Flirtów. Jeden z nich pokazywany był na tragach Trako 2023 w Gdańsku.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC pod czujnym okiem Unii Europejskiej po przetargu w Bułgarii

Tabor i technika

CRRC pod czujnym okiem Unii Europejskiej po przetargu w Bułgarii

Łukasz Malinowski/ wsp. Michał Szymajda 22 lutego 2024

Chiński pociąg CRRC Sirius rozpoczął testy w Czechach [film]

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC pod czujnym okiem Unii Europejskiej po przetargu w Bułgarii

Tabor i technika

CRRC pod czujnym okiem Unii Europejskiej po przetargu w Bułgarii

Łukasz Malinowski/ wsp. Michał Szymajda 22 lutego 2024

Chiński pociąg CRRC Sirius rozpoczął testy w Czechach [film]

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5