NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Chińskie zespoły trakcyjne dla Leo Expressu nie wyjadą na tory w 2020 roku

| Michał Szymajda 01.10.2020 97

Chińskie zespoły trakcyjne dla Leo Expressu nie wyjadą na tory w 2020 roku
Fot. Leo Express
Nie ma szans na to, by któryś z trzech wyprodukowanych przez CRRC zespołów trakcyjnych Sirius wyjechał na trasę z pasażerami w 2020 roku. Właściciel pojazdów – Leo Express – potwierdził, że będzie to możliwe najszybciej w 2021 roku.
Pierwszy sześcioczłonowy zespół trakcyjny dotarł do Republiki Czeskiej we wrześniu 2019 roku. Ich właściciel – Leo Express, niezwykle optymistycznie zapewniał o pierwszych kursach z pasażerami na początku 2020 roku. Choć już dostawa pierwszego z pojazdów opóźniła się o prawie rok.

Na początku 2020 roku było już jednak wiadomo, że koronawirus nie pozwoli na dotarcie do Czech wielu chińskim specjalistom odpowiedzialnym za konstrukcję. Mieli oni nadzorować i prowadzić proces homologacyjny Syriuszy. Najnowszy pociąg CRRC wciąż ma za sobą jedynie testy ruchowe na tzw. małym torze testowym w Velimiu. Przejazdy po dłuższym nie miały jeszcze miejsca. Jak dowiedział się portal zdopravy.cz, obecnie dogadywane są z CRRC szczegóły dotyczące harmonogramu dalszych jazd próbnych. Testy może jednak skomplikować coraz gorsza sytuacja epidemiologiczna w Republice Czeskiej. Dotychczasowy przebieg testów, według zapewnień VUZ Velim, nie odbiegał pod względem technicznym od testów prowadzonych z udziałem pojazdów europejskich.

Obecnie zakładamy, że uzyskanie homologacji dla nowych pociągów nastąpi na początku przyszłego roku – powiedział Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Expressu. Obecnie w Velimiu są dwie z trzech jednostek trakcyjnych z zamówienia podstawowego.

Ezt, których pudła wykonano z aluminium, są dwusystemowe. Mogą się rozpędzać do 160 km/h. Są długie na 111 metrów. Mogą zabrać na pokład 300 pasażerów na miejscach siedzących.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (414)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (414)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5