NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Koronawirus opóźni dopuszczenie do ruchu chińskich ezt Sirius dla Leo Expressu

| Michał Szymajda 01.05.2020 48

Koronawirus opóźni dopuszczenie do ruchu chińskich ezt Sirius dla Leo Expressu
CRRC Sirius Fot. Leo Express
Koronawirus skutecznie zatrzymał ruch lotniczy pomiędzy Państwem Środka a Europą. Specjaliści producenta CRRC, produkującego dla Leo Express pojazdy Sirius, nie mogą stawić się w Czechach, z czego wynikają kolejne opóźnienia w homologowaniu pociągów. Sam Leo Express też jest w kłopotach.
Jak poinformował czeski portal zdopravy.cz, testy sześcioczłonowych Syriuszy na torze testowym w Velimiu odbywają się w bardzo ograniczonym zakresie. Chińscy specjaliści z CRRC w Velimiu byli po raz ostatni na początku marca. Ich rotacja wypadła akurat w momencie, gdy zapadła decyzja o zamknięciu granic. Z tego powodu Sirius wciąż nie przeszedł testów ruchowych na większym okręgu toru testowego, mierzącego ponad 13 kilometrów. Testy przeprowadzono jedynie na mniejszym, 4-kilometrowym okręgu. A to oznacza, że wciąż nie wiadomo, jak pojazd zachowuje się przy prędkości 160 km/h, do której został przygotowany.

Emil Sedlařík, rzecznik Leo Expressu poinformował, że prace nad zatwierdzeniem trwają teraz „zdalnie”. – We współpracy z naszymi technikami pracujemy nad rozwiązaniem, które zakończy proces homologacji pojazdów, nawet jeśli obostrzenia związane z przemieszczaniem się, zostaną utrzymane. Przedłużenie procesu dopuszczenia w Czechach oznacza dla nas straty, ponieważ nie możemy sprzedawać biletów na te pociągi według zasad Leo Expressu, z półrocznym wyprzedzeniem – wyjaśnił Sedlařík.

Do tej pory Leo Express kupił trzy elektryczne zespoły trakcyjne Sirius od CRRC. Jest autorem oraz właścicielem ich koncepcji i projektu. Pierwotnie miały rozpocząć kursowanie od grudnia 2019, ale projekt ma około roczne opóźnienie. Przewoźnik chce je wprowadzić na tory w grudniu 2020.

Tor testowy wykonuje około 50% swojej, zaplanowanej na kwiecień, pracy. Jak podkreśla, cytowany przez czeskich dziennikarzy szef VÚŽ Velim, swoje pojazdy testują na torze klienci ze Słowacji, Austrii i Czech, których udało się namówić na pozostanie w Republice. O jakie pojazdy i jakich producentów chodzi? To jest już objęte tajemnicą.

W tym miejscu można zobaczyć, jak wygląda tor testowy w Velimiu. O problemach Leo Expressu i o negocjacjach dotyczących zakupu przewoźnika przez państwowe Koleje Czeskie piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5