Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejny pożar lokomotywy spalinowej PKP Intercity [Aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

16 czerwca doszło do kolejnego pożaru lokomotywy spalinowej, prowadzącej pociąg PKP Intercity. Tym razem zapaliła się jedna z najnowszych lokomotyw w taborze przewoźnika, a więc zmodernizowana SU4220, prowadząca skład TLK Kormoran.

Dwa dni temu informowaliśmy o poważnym pożarze lokomotywy z serii 754, prowadzącej skład TLK Staszic, ze Szczecina do Lublina. Doszczętnemu spaleniu uległa jedna z dwóch części spalinowozu i wydaje się mało prawdopodobne, by ta lokomotywa mogła jeszcze wrócić do służby. Jak się jednak okazuje, nie był to jedyny pożar “spalinówki” użytkowanej przez PKP Intercity w ostatnich dniach.

W czwartek, 16 czerwca doszło bowiem do pożaru kolejnej lokomotywy spalinowej, która prowadziła rozkładowy kurs. Jak informują strażacy z OSP Twardawa, około 12:20 zostali oni zadysponowani do pożaru spalinowozu między miejscowościami Twardawa oraz Pokrzywnica. Pociąg jechał linią 137, od Twardawy w kierunku Katowic. Mimo tego, iż na zdjęciach ani w opisie zdarzenia nie pada nazwa pociągu, to niemal na pewno był to skład TLK Kormoran z Polanicy-Zdroju do Olsztyna.

Jak widać na fotografiach wykonanych przez strażaków, skład był prowadzony przez lokomotywę z serii SU4220, a więc przez jedną z najnowszych lokomotyw spalinowych w taborze przewoźnika. Nie widać dokładnego numeru pojazdu, lecz po kwietniowej dacie odbioru spalinowozu widocznej na fotografii można określić, iż jest to jednostka o numerze 004, która służy u przewoźnika niewiele ponad 2 miesiące.

“Istniało niebezpieczeństwo zajęcia się ogniem suchych roślin pokrywających nasyp kolejowy, pobliskiego lasu oraz pół. Ogień został ugaszony przez obsługę składu kolejowego” – informują strażacy na swoim facebooku.

W akcji gaszenia lokomotywy brało udział 6 zastępów straży pożarnej. O składzie TLK Kormoran, który może znacznie zmienić swoją trasę od nowego rozkładu jazdy pisaliśmy dwa dni temu. Miesiąc temu analizowaliśmy też obecną sytuację taboru spalinowego, jakim dysponuje PKP Intercity, choć po dwóch najnowszych pożarach uległa ona zapewne zmianie. W tej sprawie czekamy na wyjaśnienia ze strony przewoźnika. Warto też dodać, iż nie jest to pierwszy pożar najnowszych lokomotyw spalinowych jakie użytkuje PKP Intercity. Do podobnego zdarzenia doszło bowiem w lutym tego roku, kiedy zapaliła się lokomotywa prowadząca skład TLK Hetman.

Aktualizacja

Właśnie otrzymaliśmy wyjaśnienie ze strony PKP Intercity w sprawie wczorajszego zdarzenia.

– Wczoraj w lokomotywie SU4220-04 doszło do silnego zadymiania w obrębie skrzynki łączeniowej przewodów zasilających III-go silnika trakcyjnego. Drużyna trakcyjna opanowała zadymienie.  Po sprawdzeniu stanu pojazdu przez przybyłych na miejsce strażaków i odłączaniu uszkodzonego silnika trakcyjnego oraz drugiego agregatu prądotwórczego, lokomotywa zjechała samodzielnie do Sekcji Napraw Lokomotyw we Wrocławiu. Pojazd jest na gwarancji, więc stan uszkodzeń zostanie oceniony komisyjnie i będą podjęte dalsze ustalenia co do przeprowadzenia naprawy lokomotywy przez gwaranta. Czas wyłączenia z eksploatacji zostanie określony po szczegółowej ocenie specjalistów – przekazała nam Marta Ziemska, z zespołu prasowego PKP Intercity. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220

Tabor i technika

Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220

Jakub Rösler 29 czerwca 2022

Gdzie trafią pierwsze lokomotywy SU4220?

Tabor i technika

Gdzie trafią pierwsze lokomotywy SU4220?

Michał Szymajda 21 stycznia 2022

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220

Tabor i technika

Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220

Jakub Rösler 29 czerwca 2022

Gdzie trafią pierwsze lokomotywy SU4220?

Tabor i technika

Gdzie trafią pierwsze lokomotywy SU4220?

Michał Szymajda 21 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5