Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie ponownie wybierają Flirty Stadlera

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie ponownie wybierają Flirty Stadlera
Fot. Koleje Mazowieckie
Samorządowy przewoźnik przeznaczył na projekt taborowy kwotę 1,2 mld złotych. Pierwszych 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych ma zostać dostarczonych do końca 2027 roku.

Przetarg na nowe elektryczne zespoły trakcyjne w ilości 15 pojazdów oraz kolejnych 10 w ramach tzw. prawa opcji, rozpoczął się na początku grudnia 2023 roku. Jest to jedno z kilku postępowań, które w ostatnich miesiącach ogłosiły Koleje Mazowieckie.

W ostatnich dniach ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty. Samorządowy przewoźnik przekazał, że jest to firma Stadler. Siedlecki producent zaoferował za dostawę 15+10 pojazdów wraz z wykonaniem dwóch napraw P4, kwotę 1,63 mld złotych.

Od momentu podpisania umowy pociągi powinny przyjechać na Mazowsze w ciągu 3,5 roku. Oznacza to, że wszystkie elektryczne składy zaczną wozić pasażerów przynajmniej do końca 2027 roku. Warto wspomnieć, że samorządowy przewoźnik przeznaczył na ten projekt taborowy kwotę 1,2 mld złotych. Biorąc pod uwagę, że wybrana oferta jest o ponad 400 mln droższa, trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki.

Prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień zapowiadał Rynkowi Kolejowemu już latem ubiegłego roku, że zakupy taboru zostaną zrealizowane niezależnie od tego, czy uda się na nie pozyskać dofinansowanie, czy też nie.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

České dráhy wprowadziły do ruchu składy ComfortJet [film]

Tabor i technika

Pociąg PKP Intercity na jednym torze z towarowym w Gomunicach

Infrastruktura

Pociąg PKP Intercity na jednym torze z towarowym w Gomunicach

Daniel Siwak, Michał Szymajda 14 czerwca 2024

Stadler: Zbyt wysoka prędkość na KDP zaszkodzi całemu systemowi?

Infrastruktura

Polska sieć KDP będzie kosztowna, ale potrzebna

Infrastruktura

Polska sieć KDP będzie kosztowna, ale potrzebna

Roman Czubiński 10 czerwca 2024

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

České dráhy wprowadziły do ruchu składy ComfortJet [film]

Tabor i technika

Pociąg PKP Intercity na jednym torze z towarowym w Gomunicach

Infrastruktura

Pociąg PKP Intercity na jednym torze z towarowym w Gomunicach

Daniel Siwak, Michał Szymajda 14 czerwca 2024

Stadler: Zbyt wysoka prędkość na KDP zaszkodzi całemu systemowi?

Infrastruktura

Polska sieć KDP będzie kosztowna, ale potrzebna

Infrastruktura

Polska sieć KDP będzie kosztowna, ale potrzebna

Roman Czubiński 10 czerwca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5