Partnerzy serwisu:
Biznes

Stępień, KM: Chcemy kupić wszystkie 97 pojazdów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
10-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Koleje Mazowieckie

Podziel się ze znajomymi:

Mazowsze i należący do niego przewoźnik ogłosiły kolejne duże przetargi na prawie sto nowych pociągów. Jak podkreśla prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", przewoźnik chce zrealizować te plany niezależnie od losów funduszy z KPO.

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy: Właśnie została zrealizowana umowa na dostawę 61 ezt ER160 Flirt, a już są ogłoszone nowe przetargi taborowe - i to wcale nie małe.

Robert Stępień, Prezes Kolei Mazowieckich:
Zakończenie kontraktu z firmą Stadler Polska to jednocześnie początek kolejnych projektów inwestycyjnych Kolei Mazowieckich, zarówno taborowych jak i tych związanych z zapleczami technicznymi. Obecnie trwają postępowania przetargowe na zakup łącznie 97 nowoczesnych pojazdów szynowych. Będą to pięcioczłonowe oraz dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne, a także pojazdy elektryczno - akumulatorowe.

JM: Skąd tak duże potrzeby?

RS: Pomimo ogromnych inwestycji, które już zostały zrealizowane, cały czas w parku taborowym Kolei Mazowieckich znajdują się stare, wysłużone elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57. Faktem jest, że te pojazdy są, w różnym zakresie, zmodernizowane. Niemniej jednak, nie spełniają oczekiwań naszych podróżnych. Zakup kolejnych, nowoczesnych pojazdów szynowych pozwoli na sukcesywne wycofywanie z eksploatacji tych najstarszych.

JM: Jak rozumiem, również dostępność nowego taboru jest lepsza?

RS: Ponad połowa pojazdów w naszym parku taborowym to pojazdy zarówno nowe jak i te zakupione w ostatnich kilkunastu latach. Ostatnio odebrane 61 ezt FLIRT trzeciej generacji doskonale wpisały się w mazowiecki krajobraz i nie tylko. Kursują m.in. do Siedlec, Tłuszcza, a także do Działdowa czy Skierniewic.

JM: Wszystkie ostatnio ogłoszone zakupy mają zostać dofinansowane w ramach KPO?

RS: W celu realizacji naszych projektów związanych z zakupem nowych pojazdów złożyliśmy dokumenty aplikacyjne o pozyskanie środków z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Zamierzamy również ubiegać się o dofinansowanie z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 (FEM).

JM: A co się stanie jeśli nie będzie środków z KPO?

RS: Na 16 ezt dwuczłonowych i 6 pojazdów elektryczno - akumulatorowych mamy zagwarantowane środki finansowe z Samorządu Województwa Mazowieckiego. By zrealizować zakupy pozostałych ezt do wyboru są dwie możliwości: zaciągnięcie kredytu albo dodatkowe środki od naszego właściciela. Najbardziej prawdopodobną jest wersja łączona, tzn. zaciągnięcie kredytu plus środki z samorządu. W takiej sytuacji, dla nas jako przewoźnika, oznaczałoby to konieczność zweryfikowania projektów inwestycyjnych pod kątem liczby zamawianych pojazdów z uwzględnieniem naszych możliwości finansowych.

JM: To zakup ilu jednostek jest pewny niezależnie od środków unijnych?

RS: Obecnie zamierzamy konsekwentnie realizować nasze plany inwestycyjne czyli chcemy kupić wszystkie 97 pojazdów. I mamy przekonanie, że w ciągu najbliższych kilku lat to się uda.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie: Wybierz sobie typ pociągu, jakim chcesz jechać

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Wybierz sobie typ pociągu, jakim chcesz jechać

Michał Szymajda 28 września 2023

Słoneczny-Bis  na kolejne lata

Prawo i polityka

Słoneczny-Bis na kolejne lata

Jakub Madrjas 28 września 2023

22 września Kolejami Mazowieckimi jeździmy bezpłatnie

Pasażer

22 września Kolejami Mazowieckimi jeździmy bezpłatnie

inf. pras. Koleje Mazowieckie 18 września 2023

Maszyniści i Maszynistki mają swoje święto

Pasażer

Maszyniści i Maszynistki mają swoje święto

inf. pras. Koleje Mazowieckie 16 września 2023

Nowe nazwy pociągów przyspieszonych Kolei Mazowieckich

Pasażer

Przetarg na hybrydowe pociągi dla Mazowsza unieważniony po jednym dniu

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie: Wybierz sobie typ pociągu, jakim chcesz jechać

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Wybierz sobie typ pociągu, jakim chcesz jechać

Michał Szymajda 28 września 2023

Słoneczny-Bis  na kolejne lata

Prawo i polityka

Słoneczny-Bis na kolejne lata

Jakub Madrjas 28 września 2023

22 września Kolejami Mazowieckimi jeździmy bezpłatnie

Pasażer

22 września Kolejami Mazowieckimi jeździmy bezpłatnie

inf. pras. Koleje Mazowieckie 18 września 2023

Maszyniści i Maszynistki mają swoje święto

Pasażer

Maszyniści i Maszynistki mają swoje święto

inf. pras. Koleje Mazowieckie 16 września 2023

Nowe nazwy pociągów przyspieszonych Kolei Mazowieckich

Pasażer

Przetarg na hybrydowe pociągi dla Mazowsza unieważniony po jednym dniu

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5