NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

Koleje Mazowieckie nie zamówią 10 krótkich Flirtów dla Radomia

| Jakub Madrjas 18.02.2021 132

Koleje Mazowieckie nie zamówią 10 krótkich Flirtów dla Radomia
Fot. KM
Koleje Mazowieckie nie kupią 10 krótkich pociągów Flirt do obsługi linii wychodzących Radomia. Oznacza to, że w ramach umowy ramowej ze Stadlerem kupionych zostanie 61 z 71 możliwych pojazdów.
W 2018 roku Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały ogromną umowę ramową na dostawy do 71 pociągów. Podpisano już trzy umowy wykonawcze na łącznie 30 pięcioczłonowych pojazdów Flirt – ostatnią niecałe pół roku temu. Natomiast przed końcem 2020 roku Stadler zakończył dostawy Flirtów z dwóch pierwszych umów z Kolejami Mazowieckimi.

Bez 10 krótkich ezetów

Od początku pandemii trwały obawy o kolejne zamówienia w ramach umowy ramowej, ale jeszcze w listopadzie wydawało się, że Kolejom Mazowieckim uda się przejść przez kryzys nie ograniczając inwestycji. Teraz jednak samorząd województwa, w odpowiedzi na interpelację radnego Wojciecha Zabłockiego, poinformował, że nie jest planowane zawarcie umowy na dostawę 10 krótkich ezetów do obsługi tras w okolicach Radomia.

Jednocześnie samorząd potwierdził chęć realizacji pozostałych zamówień: na dostawę 15 EZT dla trasy: Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin tymczasowa zmiana na: Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Nasielsk. Termin podpisania umowy zaplanowany jest już w krótce, na 25 lub 26 lutego 2021 roku; oraz na 16 EZT dla trasy: Warszawa – Tłuszcz. Zawarcie tej umowy zaplanowane jest na styczeń 2022 r. Miejscem docelowym serwisowania wszystkich pojazdów pięcioczłonowych (61 sztuk) jest przygotowywana do budowy hala na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji w Sochaczewie.

Szansa dla Radomia z KPO


Radny pytał, czy rezygnacja z inwestycji w zakupy pociągów, które miały stacjonować w Radomiu, stanowi odpowiedź Marszałka na pojawiające się w mediach informacje dotyczące planów związanych z reformą struktur administracyjnych Mazowsza. Urząd Marszałkowski zaprzecza. – Ze względu na obecną sytuację społeczno-gospodarczą związaną z epidemią COVID-19, przewidywanymi spadkami dochodów w budżecie Województwa Mazowieckiego, nie ma w tej chwili możliwości wyasygnowania dodatkowych środków na zakup taboru. Na chwilę obecną Spółka KM zrezygnowała (nie podpisała umowy wykonawczej) z tej inwestycji, gdzie przewidywany koszt zakupu 10 EZT wymaga finansowania ze środków własnych w wysokości ok. 116 mln zł – wyjaśnia UMWM.

Urząd Marszałkowski podkreśla na koniec, że w ramach projektu „Krajowy Program Odbudowy” Spółka KM złożyła fiszki na zakup taboru, w tym zakup 10 dwuczłonowych EZT do obsługi subregionu radomskiego. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym miejscu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5