NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolej Plus: Umowa dla Jastrzębia-Zdroju; przetarg dla linii 223 do Orzysza

| Jakub Madrjas 04.06.2021 6,9k

Kolej Plus: Umowa dla Jastrzębia-Zdroju; przetarg dla linii 223 do Orzysza
fot. Mariuszjbie, lic. CC BY 3.0
Jest przetarg na opracowanie Studium dla naprawy linii nr 223 Czerwonka–Mikołajki–Orzysz w ramach programu Kolej Plus. Ważną informacją jest też podpisanie umowy na opracowanie takiego dokumentu dla linii do Jastrzębia Zdroju.
Mimo znacznego upływu czasu od rozpoczęcia drugiego etapu programu Kolej Plus, samorządy wciąż ogłaszają kolejne przetargi na opracowanie wymaganego przez PKP PLK studium planistyczno-prognostycznego. Czasu na wykonanie dokumentu jest coraz mniej - ten etap ma zostać zamknięty jesienia.

Kolej Plus na Mazurach z dofinansowaniem CPK

Kolejnym samorządem, który ogłosił postępowanie jest Województwo Warmińsko-Mazurskie. Zgłosiło ono do programu sześć projektów, w tym jeden właściwie absurdalny (biorąc pod uwagę zasady i cel programu), czyli budowę wiaduktu nad torami na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 16 z linią kolejową nr 9 (E65) pomiędzy Iławą i miejscowością Stradomno.

Na razie jednak ogłoszono postępowanie dotyczące tylko jednego projektu - modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka–Biskupiec–Mrągowo–Mikołajki–Orzysz. O szansach na modernizację tej linii pisaliśmy już na początku 2019 roku. Niedawno powstały obawy, że w realizacji planów przeszkodzi budowa ekspresowej drogi S16 na Mazurach, ale ministerstwo zapewnia, że tak się nie stanie, a linia jest elementem szerszego planu dotyczącego tzw. Szprych CPK. Dlatego spółka CPK dofinansuje przygotowanie modernizacji linii kwotą aż 20 mln złotych.

Szansa na powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju

Kluczowym elementem programu Kolej Plus jest powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju, czyli największego miasta bez kolei w Polsce (jeśli nie w całej UE). Kilka tygodni temu spytaliśmy samorząd województwa o termin podpisania umowy z wykonawcą studium planistyczno-prognostycznego po rozstrzygnięciu postępowania w tej sprawie.

Odpowiedzi niestety nie otrzymaliśmy, ale kilka dni temu w biuletynie zamówień unijnych pojawiła się informacja o podpisaniu umowy w tej sprawie w dniu 4 maja z konsorcjum Infra CD i Instytutu Kolejnictwa. Koszt dokumentu to 1,415 mln złotych netto. 

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5