Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Umowa dla Jastrzębia-Zdroju; przetarg dla linii 223 do Orzysza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
04-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Umowa dla Jastrzębia-Zdroju; przetarg dla linii 223 do Orzysza
fot. Mariuszjbie, lic. CC BY 3.0
Jest przetarg na opracowanie Studium dla naprawy linii nr 223 Czerwonka–Mikołajki–Orzysz w ramach programu Kolej Plus. Ważną informacją jest też podpisanie umowy na opracowanie takiego dokumentu dla linii do Jastrzębia Zdroju.

Mimo znacznego upływu czasu od rozpoczęcia drugiego etapu programu Kolej Plus, samorządy wciąż ogłaszają kolejne przetargi na opracowanie wymaganego przez PKP PLK studium planistyczno-prognostycznego. Czasu na wykonanie dokumentu jest coraz mniej - ten etap ma zostać zamknięty jesienia.

Kolej Plus na Mazurach z dofinansowaniem CPK

Kolejnym samorządem, który ogłosił postępowanie jest Województwo Warmińsko-Mazurskie. Zgłosiło ono do programu sześć projektów, w tym jeden właściwie absurdalny (biorąc pod uwagę zasady i cel programu), czyli budowę wiaduktu nad torami na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 16 z linią kolejową nr 9 (E65) pomiędzy Iławą i miejscowością Stradomno.

Na razie jednak ogłoszono postępowanie dotyczące tylko jednego projektu - modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka–Biskupiec–Mrągowo–Mikołajki–Orzysz. O szansach na modernizację tej linii pisaliśmy już na początku 2019 roku. Niedawno powstały obawy, że w realizacji planów przeszkodzi budowa ekspresowej drogi S16 na Mazurach, ale ministerstwo zapewnia, że tak się nie stanie, a linia jest elementem szerszego planu dotyczącego tzw. Szprych CPK. Dlatego spółka CPK dofinansuje przygotowanie modernizacji linii kwotą aż 20 mln złotych.

Szansa na powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju

Kluczowym elementem programu Kolej Plus jest powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju, czyli największego miasta bez kolei w Polsce (jeśli nie w całej UE). Kilka tygodni temu spytaliśmy samorząd województwa o termin podpisania umowy z wykonawcą studium planistyczno-prognostycznego po rozstrzygnięciu postępowania w tej sprawie.

Odpowiedzi niestety nie otrzymaliśmy, ale kilka dni temu w biuletynie zamówień unijnych pojawiła się informacja o podpisaniu umowy w tej sprawie w dniu 4 maja z konsorcjum Infra CD i Instytutu Kolejnictwa. Koszt dokumentu to 1,415 mln złotych netto. 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Infrastruktura

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Jakub Madrjas 12 kwietnia 2024

Jest umowa na projekt linii kolejowej Kraków - Niepołomice

Infrastruktura

Kolej Plus: Jest przetarg na linię do Lubska

Pasażer

Kolej Plus: Jest przetarg na linię do Lubska

inf. pras PKP PLK 13 października 2023

Kolej Plus to naprawdę duży plus

Infrastruktura

Kolej Plus to naprawdę duży plus

Paweł Rydzyński 23 września 2023

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Biznes

Zobacz również:

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Infrastruktura

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Jakub Madrjas 12 kwietnia 2024

Jest umowa na projekt linii kolejowej Kraków - Niepołomice

Infrastruktura

Kolej Plus: Jest przetarg na linię do Lubska

Pasażer

Kolej Plus: Jest przetarg na linię do Lubska

inf. pras PKP PLK 13 października 2023

Kolej Plus to naprawdę duży plus

Infrastruktura

Kolej Plus to naprawdę duży plus

Paweł Rydzyński 23 września 2023

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Biznes

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij