Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Oferty na odcinki linii 104 Chabówka – Nowy Sącz ponad kosztorysem. Będą umowy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Oferty na odcinki linii 104 Chabówka – Nowy Sącz ponad kosztorysem. Będą umowy?
Wiz. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
– Przetargi na modernizację odcinków Chabówka – Rabka i Klęczany – Nowy Sącz są na zaawansowanym etapie, a planowany wybór wykonawcy to III kwartał 2022 roku – poinformował w Sejmie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Na razie nie ma jednak pieniędzy na realizację inwestycji.

– Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz była tematem pytania w sprawach bieżących zadanego przez posłów z regionu na 59. posiedzeniu Sejmu RP. Przetargi na modernizację odcinków Chabówka – Rabka i Klęczany – Nowy Sącz są na zaawansowanym etapie postępowania przetargowego (oba postępowania po aukcjach), a planowany wybór wykonawcy to III kwartał 2022 r. – informuje wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Budżet przekroczony, minister ma nadzieję na realizację

– Projekt, którego jednym z celów jest poprawa dostępności komunikacyjnej atrakcyjnych turystycznie regionów południowej Małopolski, finansowany będzie w ramach Krajowego Planu Odbudowy oraz programu unijnego FEnIKS – dodaje. Jak informował, przebieg przetargów wskazuje, że będzie trzeba rozwiązać problem zwiększonych kosztów. Kosztorys został wyliczony dwa lata temu.

Kwota na realizację odcinka Chabówka – Rabka to 352,3 mln złotych brutto. Oferty złożone w postępowaniu znacznie przekraczały za to pół miliarda złotych, ale PKP PLK nie opublikowała wyników po aukcji elektronicznej. Na odcinek Klęczany – Nowy Sącz przeznaczono jeszcze więcej, bo 755 mln zł brutto, ale oferty zaczynały się od 1,34 mld złotych (w obu przypadkach przed aukcją najtańszy był Budimex).

Jak przypomina PAP, PKP PLK zakłada, że źródłem finansowania będzie Krajowy Plan Odbudowy, dlatego – jak wskazał wiceminister – przetargi zostały ogłoszone w formule warunkowej, która przewiduje możliwość ich unieważnienia, gdyby środki te nie zostały przyznane. – Mam nadzieję, że taka sytuacja tu nie nastąpi – zaznaczył Bittel. Z kolei budowa nowej linii kolejowej łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną – przekazał wiceminister infrastruktury – znajduje się na etapie przygotowania przetargu, który będzie ogłoszony w przyszłym roku. W tym roku PKP PLK rozstrzygnęła przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych dla elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz, w ramach projektu budowy linii „Podłęże – Piekiełko”.

To tylko fragment linii 104

Przetarg dotyczący długo oczekiwanej przebudowy linii 104 Chabówka – Nowy Sącz został ogłoszony w lutym – pisaliśmy o tym szeroko tutaj. Warto przypomnieć, że nie chodzi tu o całą linię, lecz o dwa, krótkie odcinki – od Chabówki (gdzie linia łączy się ze trasą kolejową Zakopane – Kraków) do Rabki Zarytego oraz od Nowego Sącza do Klęczan. – Projekt jest skomplikowany, będziemy przebudowywać most na Dunajcu, budować nową stację. Prace będą toczyć się w takim kierunku, aby przygotować linię 104 do osiągania prędkości od 100 do 150 km/h – mówił Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Wizualizacje obiektów, które powstaną na modernizowanej linii 104 do Chabówki, można zobaczyć tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest finansowanie linii Chabówka - Nowy Sącz. Blisko 4 mld zł

Infrastruktura

Kolejny przetarg na modernizację linii 104, a w tle brak finansowania

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest finansowanie linii Chabówka - Nowy Sącz. Blisko 4 mld zł

Infrastruktura

Kolejny przetarg na modernizację linii 104, a w tle brak finansowania

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5