Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Amerykański Amtrak zaprezentował wizualizację pociągów Airo. Składy zostaną dostarczone przez Siemensa na podstawie umowy z 2021 roku. Pierwsze z nich zobaczymy na torach w roku 2026 – będą obsługiwały połączenia w wielu regionach USA i co interesujące zobaczymy je w kilku wariantach malowania.

Zmiana administracji rządowej w USA okazała się wielką szansą dla amerykańskiej kolei, która mając za prezydenta Amtraka Joe oraz zapewnione fundusze w ramach nowej polityki transportowo-klimatycznej, zaczęła inwestować. Najwięcej do zrobienia ma Amtrak, który ogłosił ambitne plany rozbudowy sieci połączeń.

Ogromny kontrakt Siemensa

W lipcu 2021 Siemens Mobility podpisał umowę z Amtrakiem, w ramach której zobowiązał się dostarczyć 73 składy o wartości 3,4 mld USD wraz z pakietem serwisowym, który podnosi wartość zamówienia do 7,3 mld USD. Umowa przewiduje także w opcji możliwość zamówienia kolejnych 140 składów. W wariancie maksymalnym Amtrak zakupi więc 213 składów. Będą zastępowały składy złożone z wagonów Amfleet i Metroliner.

Nowe pociągi zostaną skierowane głównie do obsługi tras regionalnych na Korytarzu Północno-Wschodnim (NEC – Northeast Corridor) oraz połączenia między Nowym Jorkiem a Miami/ Tampą (Palmetto). Obsłużą także następujące połączenia: Empire Service, Virginia Services, Keystone Service, Downeaster, Cascades, Maple Leaf, New Haven/Springfield Service, Carolinian, Pennsylvanian, Vermonter, Ethan Allen Express oraz Adirondack. Większość jest dodatkowo finansowana ze środków stanowych, a w przypadku niektórych zobaczymy również tradycyjnie odmienne malowania.

Oferowana przez Siemens na rynku amerykańskim rodzina pojazdów z serii Venture to w uproszczeniu rozwiązanie wywodzące się ze znanych w Europie Viaggio Comfort zastosowanych m.in. w składach Railjet wykorzystywanych przez Koleje Austriackie oraz w ich czeskim odpowiedniku. Chodzi więc o składy wagonowe z lokomotywą i wagonem sterowniczym umożliwiającym pracę w systemie push-pull.

Amtrak zdecydował się na zakup składów w różnych konfiguracjach liczących od 6 do 8 wagonów na pociąg. Prowadzone mają być przez lokomotywy spalinowo-elektryczne typu Charger. 15 lokomotyw będzie pojazdami hybrydowymi wyposażonymi w pakiet baterii – będą to pierwsze tego typu jednostki w Stanach Zjednoczonych. Szerzej na ten temat w tekście pt. USA: Amtrak zamawia 83 składy. Siemens Mobility z miliardowym kontraktem.

Airo przedstawione

W chwili podpisania kontraktu zarówno Siemens jak i Amtrak nie udostępniły wizualizacji nowych składów. Nowe pociągi ochrzczone mianem Airo ujrzały światło dzienne dopiero w połowie grudnia. Przy okazji Amtrak poinformował, że pierwsi pasażerowie skorzystają z nich w roku 2026.
– Amerykanie zasługują na nowoczesne, bezpieczne i niezawodne kolejowe przewozy pasażerskie, a wprowadzenie zupełnie nowych składów to duży krok w kierunku odczuwalnej poprawy jakości podróży – powiedział przy tej okazji Amit Bose z federalnego Departamentu Transportu.
– Nasze nowe składy są kluczowym elementem pomagającym Amtrakowi w przekształcaniu podróży kolejowych w Amaryce. Pasażerowie chcą niezawodnych, wygodnych i zrównoważonych pociągów. Nasz zespół w zakładach w Sacramento to 2,5 tys. osób, do których trzeba doliczyć setki dostawców w USA. Wszyscy są dumni z zaangażowania w tworzenie nowej jakości podróży – podkreślał Michael Cahill, prezes Siemens Mobility w USA.

Wizualizacje nowych składów możecie zobaczyć w galerii. Uwagę zwraca zwłaszcza ten przeznaczony do obsługi Cascades – dawno nie widzieliśmy tak fajnego i tradycyjnego malowania.

Amtrak inwestuje

Wprowadzenie nowych pociągów i wycofanie wagonów Amfleet I to jeden z elementów planu Amtraka, który ma na celu unowocześnienie floty i poprawę komfortu pasażerów. Oprócz nowych lokomotyw i wagonów zaplanowano także modernizację części floty, a wcześniej zdecydowano o zakupie nowych składów Acela, które zostały zaprezentowane po raz pierwszy w 2022 r. Spółka zdecydowała się również na pozyskanie dodatkowych lokomotyw Charger od Siemensa. Prowadzone są także działania w zakresie poprawy infrastruktury oraz uruchamiania nowych połączeń, co wymaga długich i trudnych negocjacji z przewoźnikami towarowymi.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Prawo i polityka

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Łukasz Malinowski 20 marca 2025

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Biznes

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Zobacz również:

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Prawo i polityka

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Łukasz Malinowski 20 marca 2025

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Biznes

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij