Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Alstom zaoferuje Polsce tabor wodorowy i monorail

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Alstom zaoferuje Polsce tabor wodorowy i monorail
fot. Alstom
- Polski rynek dojrzał do najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie infrastruktury i taboru. Jesteśmy gotowi do ich dostarczania – powiedział podczas konferencji EEC Trends dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich Sławomir Nalewajka. Producent dostrzega potencjał także dla oferowania w naszym kraju pociągów bateryjnych, systemu ERTMS poziomu 3, a także jednoszynowej kolei miejskiej.

Przedstawiciel Alstomu określił zrównoważoną mobilność jako transport efektywny kosztowo z uwzględnieniem parametrów ekologicznych. Jak przekonywał, oferta koncernu wpisuje się w tak rozumianą definicję, a zarówno wprowadzany na rynek tabor, jak i elementy infrastruktury będą sprzyjały poprawie opłacalności transportu równolegle z osiągnięciem celów środowiskowych.

Alstom zaoferuje rozwiązania wodorowe w Polsce


– W najbliższych latach będziemy wprowadzać do Polski nowe rodzaje pojazdów. Jednym z nich będzie wodorowy zespół trakcyjny Coradia iLint. W czerwcu odbędzie się jego prezentacja na torze doświadczalnym w Żmigrodzie – poinformował Nalewajka ("Rynek Kolejowy" pisał o tym jako pierwszy). Zasilająca pojazd energia elektryczna jest wytwarzana przez ogniwa wodorowe.

Producent liczy na zainteresowanie ze strony polskich przewoźników. Inną, również przygotowaną z myślą o liniach niezelektryfikowanych, nowością będą pociągi bateryjne. Jak przypomniał Nalewajka, ok. 30% długości linii kolejowych w Polsce jest wciąż pozbawiona sieci trakcyjnej. Nowe lokomotywy Traxx z funkcją „ostatniej mili” pozwalają natomiast na wykonywanie manewrów na niezelektryfikowanych bocznicach kolejowych, np. w portach i terminalach.

ERTMS i monorail

Jako proekologiczne rozwiązanie dyrektor polskiego oddziału Alstomu przedstawił także system ERTMS poziomu 3. – Pozwala on na bardziej efektywne wykorzystanie energii, choćby poprzez możliwość sterowania krzywą hamowania – uzasadnił. Wyróżnikiem kolejnej generacji europejskiego systemu sterowania ruchem pociągów jest brak urządzeń przytorowych (do określania położenia pojazdu służy technologia GPS).

Wśród przyszłościowych rozwiązań dla polskiego rynku Nalewajka wymienił także miejską kolej jednoszynową – monorail. – Miasta się zagęszczają. Niebawem w dużych aglomeracjach będzie mieszkało 70% ludności Ziemi. Budowa klasycznej kolei naziemnej lub podziemnej oznacza konieczność rozkopywania miasta, często tworzy bariery przestrzenne, a jej działanie wiąże się z hałasem. Monorail ma tymczasem wydolność przewozową porównywalna do metra głębokiego, będąc jednocześnie rozwiązaniem cichszym, bardziej ekologicznym i lepiej wpisującym się w miasto, m. in. dzięki możliwości stosowania wąskich łuków – wyliczał zalety tego środka transportu.

Również sam proces budowy, według przedstawiciela Alstomu, znacznie mniej zakłóca funkcjonowanie miasta: stawianie prefabrykowanych słupów i montaż poprzeczek przebiega sprawnie i pozwala na szybkie uruchomienie. – Rozmawialiśmy już z Budimeksem o współpracy przy realizacji takich rozwiązań – ujawnił.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Tabor i technika

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Alstom 16 czerwca 2025

Alstom zwiększa moce produkcyjne. Duże inwestycje we Francji

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Pozostałe z wątku:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Tabor i technika

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Alstom 16 czerwca 2025

Alstom zwiększa moce produkcyjne. Duże inwestycje we Francji

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij