– Większość dużych aglomeracji w Polsce – warszawska, śląska czy trójmiejska – jest gotowych na tego typu rozwiązania. Rozbudowa tramwajów, czy dalsza rozbudowa ulic dla samochodów jest praktycznie niemożliwa. Pozostaje nam albo zagłębić się w ziemię, ale na Górnym Śląsku to raczej niemożliwe, albo pójść w górę, trochę na wzór filmów S-F, gdzie mamy kilkusetpiętrowe wieżowce, a miedzy nimi jeżdżące pociągi i auta – wyjaśniał Nalewajka.
– Prawdopodobnie pierwszą aglomeracją, która będzie realizowała projekt monoraila, będzie Górny Śląsk. Rozpatrywane jest tam kilka wariantów rozwoju komunikacji, w tym wariant podstawowy, rozbudowy obecnej sieci kolejowej i wariant budowy pierwszej linii monoraila – przewiduje prezes Bombardier Transportation Polska.
– Bombardier jest czołowym producentem monoraila na świecie. Mamy projekty w obu Amerykach, na Bliskim Wschodzie i w Azji, ale też w Polsce jesteśmy w stanie zbudować projekt pod klucz. Zbudować infrastrukturę, dostarczyć pociągi, a także zapewnić utrzymanie linii np. przez 20 lat – zapewnił.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.