Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej+ nie dla Koronowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
15-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej+ nie dla Koronowa
Fot. Rafał Wąsowicz
Nie będzie powrotu pociągów do Koronowa. Władze gminy zdecydowały o zaniechaniu projektu zgłoszonego do programu Kolej+. Podobnie jak w przypadku innych projektów, także tutaj zbyt wygórowane okazały się koszty, jakie musiałyby zostać przeznaczone na wkład własny. To kolejny projekt z Kolei+, który nie będzie realizowany.

Mimo długotrwałych chęci i walki, a także rozpisania przetargu na przygotowanie studium planistyczno-prognostycznego, nie uda się zrealizować powrotu pociągów do Koronowa. Władze gminy postanowiły zaniechać starania o realizację inwestycji w ramach rządowego programu Kolej+. W planach było utworzenie korytarza komunikacyjnego łączącego Bydgoszcz z Chojnicami, przez Koronowo, Więcbork i Sępólno Krajeńskie lub też budowa odcinka do Koronowa, a w dalszym przebiegu wykorzystanie już istniejącej linii 241 do Tucholi.

Jak pisaliśmy w maju, Koronowo jako jedyny wnioskodawca z województwa kujawsko-pomorskiego ogłosił przetarg na studium rewitalizacji wymagane zasadami programu Kolej+. Jednakże już w lipcu było wiadomo, że kwota 20 tys złotych, jaką zarezerwował samorząd, jest o wiele za mała i nie wystarczy by wybrać wykonawcę studium. W uzasadnieniu unieważnienia przetargu na studium możemy przeczytać, że z powodu wyceny ofert, które znacząco przekraczają możliwości gminy, Koronowo zdecydowało się na unieważnienie postępowania. To zamyka możliwość przywrócenia połączeń kolejowych w najbliższym czasie.

– Informuję, że w dniu 06.09.2021 r. z powodu braku pełnego finansowania dla zadania sporządzenia wstępnego studium planistyczno - prognostycznego w ramach programu Kolej+ Gmina Koronowo była zmuszona unieważnić przetarg. Gmina nie posiada środków na realizację takiego zadania w pojedynkę dlatego zaangażowała się w to rozległe przedsięwzięcie wraz z innymi samorządami. Na dzień dzisiejszy nie widzimy możliwości realizacji tego zadania w pojedynkę oraz alternatywnego finansowania dla tego przedsięwzięcia – informuje nas Beata Kolasińska z Urzędu Gminy w Koronowie.

Urzędniczka dodaje też, że władze gminy widzą problem z komunikacją publiczną szczególnie na terenach wiejskich, co wiąże się z niedostateczną ilością połączeń. Kolasińska dodaje też, że gmina uruchomiła jedną linie autobusową w ramach programu PKS+. Linia kursuje na trasie Wiskitno - Wierzchucin Królewski - Byszewo - Salno - Więzowno-Bieskowo - Koronowo ( teren Koronowa ). W takcie 6 par w dobie. Samorząd dopłaca do każdego wozokilometra złotówkę.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Infrastruktura

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Jakub Madrjas 12 kwietnia 2024

Jest umowa na projekt linii kolejowej Kraków - Niepołomice

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Infrastruktura

Kolej Plus: Jest umowa na odbudowę linii do Lubska

Jakub Madrjas 12 kwietnia 2024

Jest umowa na projekt linii kolejowej Kraków - Niepołomice

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij