Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejne zlecenia dla spółek PLK. Zaczną inwestycje w maszyny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejne zlecenia dla spółek PLK. Zaczną inwestycje w maszyny
Fot. PKP PLKOczyszczarka ZRK DOM
Spółki infrastrukturalne z grupy PKP PLK dostały kolejne zlecenia. Prezes Ireneusz Merchel zapowiada, że spółki zależne i sama PLK wkrótce rozpoczną zakupy maszyn mogących pracować na liniach dużych prędkości.

O wzmocnieniu firm infrastrukturalnych należących do PLK „Rynek Kolejowy” informował już w styczniu. Zapowiedzi prezesa PLK spełniły się – o zadaniach zleconych ZRK DOM, PPMT, DOLKOM i PNIUIK informowaliśmy m.in. w tym miejscu.

Teraz przyszła pora na kolejną partię zadań. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej otrzymało właśnie zlecenie na naprawę pięciu kilometrów toru na linii nr 105 Muszyna – Krynica za 2,3 miliona złotych, ZRK DOM – na kompleksową wymianę nawierzchni w torze nr 1 na siedmiu kilometrach linii nr 401 Szczecin Dąbie – Świnoujście za 8,7 miliona złotych.

Naprawiali tory po wypadku w Ozimku

Co więcej, kolejna spółka z grupy PLK – Dolkom – realizowała prace po wypadku z udziałem Pendolino w Ozimku. Zajęły one aż cztery dni – do wypadku doszło 7 kwietnia, linię otwarto 11 kwietnia. Według ekspertów – to o dwa dni za długo, bo do wymiany było tylko 450 podkładów, ok. 300 metrów szyn, słup trakcyjny, oświetleniowy oraz słupy energetyczne. Z taką oceną nie zgadza się PLK. – Wymiana podkładów, montaż szyn oraz ich regulacja wymaga odpowiedniego rozciągnięcia prac w czasie. W torze bezstykowym wykonuje się również szlifowanie szyn oraz regulację naprężeń, a te prace mogą zostać wykonane dopiero po zakończeniu pełnego montażu – twierdzi Joanna Kubiak zespołu prasowego PLK.

Przedstawicielka spółki zaznacza też, że niektóre prace, takie jak układanie szyn, nie mogą być prowadzone w porze nocnej, a jedynie przy pełnej widoczności całego odcinka toru. I zapewnia, że PLK dokładnie nadzoruje prace własnej spółki, a służby techniczne PLK oraz PKP Energetyki były obecne przez cały okres trwania napraw.

Będą zakupy sprzętu, także na 200 km/h

Prezes Ireneusz Merchel zapowiada tymczasem dalsze wzmacnianie spółek z grupy PLK. Własny potencjał ma być zabezpieczeniem na wypadek problemów wykonawców – takie sytuacje miały miejsce w poprzedniej perspektywie unijnej. Spółki z grupy PLK mają też prowadzić roboty wyprzedzające przed modernizacją tras – na przykład na linii E59 Poznań – Szczecin, która jest chyba najbardziej zagrożonym projektem z listy CEF.

Chodzi jednak także o budowę potencjału na okres po 2023 roku, kiedy zmodernizowane linie trzeba będzie utrzymać w dobrym stanie. – Wkrótce spółki zależne przystąpią do zakupu maszyn – zapowiada prezes. W tym roku ZRK DOM kupiło już m. in. oczyszczarkę tłucznia.

Prezes Merchel dodaje, że PKP PLK chce też wzmocnić własny park maszyn, m. in. o podbijarki mogące pracować na liniach o prędkości do 200 km/h, zgodnie z nową filozofią PLK dotyczącą prędkości na szlakach. Warto przypomnieć, że zamówiony w grudniu pociąg diagnostyczny PLK rzeczywiście ma być przystosowany do prędkości powyżej 160 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kiedy pojedziemy szybciej do Wrocławia z PKP Intercity?

Pasażer

Kiedy pojedziemy szybciej do Wrocławia z PKP Intercity?

Michał Szymajda 07 lipca 2023

ZRK DOM: Kolejny przetarg na pojazdy specjalne

Tabor i technika

ZRK DOM: Kolejny przetarg na pojazdy specjalne

Roman Czubiński 23 lipca 2021

Kolejna spółka z grupy PLK kupiła dwie nowoczesne podbijarki

Tabor i technika

PLK kończy remont na linii Gniezno – Sława Wlkp.

Infrastruktura

ZRK DOM rozpoczęło pracę na linii 281 [zdjęcia]

Fotorelacje

Zobacz również:

Kiedy pojedziemy szybciej do Wrocławia z PKP Intercity?

Pasażer

Kiedy pojedziemy szybciej do Wrocławia z PKP Intercity?

Michał Szymajda 07 lipca 2023

ZRK DOM: Kolejny przetarg na pojazdy specjalne

Tabor i technika

ZRK DOM: Kolejny przetarg na pojazdy specjalne

Roman Czubiński 23 lipca 2021

Kolejna spółka z grupy PLK kupiła dwie nowoczesne podbijarki

Tabor i technika

PLK kończy remont na linii Gniezno – Sława Wlkp.

Infrastruktura

ZRK DOM rozpoczęło pracę na linii 281 [zdjęcia]

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5