NUMER 05/2017
NUMER 05/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a środowisko
szukaj
Śledź nas:

Kolejne zlecenia dla spółek PLK. Zaczną inwestycje w maszyny

| Jakub Madrjas 20.04.2017 49

Kolejne zlecenia dla spółek PLK. Zaczną inwestycje w maszyny
Oczyszczarka ZRK DOMFot. PKP PLK
Spółki infrastrukturalne z grupy PKP PLK dostały kolejne zlecenia. Prezes Ireneusz Merchel zapowiada, że spółki zależne i sama PLK wkrótce rozpoczną zakupy maszyn mogących pracować na liniach dużych prędkości.
O wzmocnieniu firm infrastrukturalnych należących do PLK „Rynek Kolejowy” informował już w styczniu. Zapowiedzi prezesa PLK spełniły się – o zadaniach zleconych ZRK DOM, PPMT, DOLKOM i PNIUIK informowaliśmy m.in. w tym miejscu.

Teraz przyszła pora na kolejną partię zadań. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej otrzymało właśnie zlecenie na naprawę pięciu kilometrów toru na linii nr 105 Muszyna – Krynica za 2,3 miliona złotych, ZRK DOM – na kompleksową wymianę nawierzchni w torze nr 1 na siedmiu kilometrach linii nr 401 Szczecin Dąbie – Świnoujście za 8,7 miliona złotych.

Naprawiali tory po wypadku w Ozimku

Co więcej, kolejna spółka z grupy PLK – Dolkom – realizowała prace po wypadku z udziałem Pendolino w Ozimku. Zajęły one aż cztery dni – do wypadku doszło 7 kwietnia, linię otwarto 11 kwietnia. Według ekspertów – to o dwa dni za długo, bo do wymiany było tylko 450 podkładów, ok. 300 metrów szyn, słup trakcyjny, oświetleniowy oraz słupy energetyczne. Z taką oceną nie zgadza się PLK. – Wymiana podkładów, montaż szyn oraz ich regulacja wymaga odpowiedniego rozciągnięcia prac w czasie. W torze bezstykowym wykonuje się również szlifowanie szyn oraz regulację naprężeń, a te prace mogą zostać wykonane dopiero po zakończeniu pełnego montażu – twierdzi Joanna Kubiak zespołu prasowego PLK.

Przedstawicielka spółki zaznacza też, że niektóre prace, takie jak układanie szyn, nie mogą być prowadzone w porze nocnej, a jedynie przy pełnej widoczności całego odcinka toru. I zapewnia, że PLK dokładnie nadzoruje prace własnej spółki, a służby techniczne PLK oraz PKP Energetyki były obecne przez cały okres trwania napraw.

Będą zakupy sprzętu, także na 200 km/h

Prezes Ireneusz Merchel zapowiada tymczasem dalsze wzmacnianie spółek z grupy PLK. Własny potencjał ma być zabezpieczeniem na wypadek problemów wykonawców – takie sytuacje miały miejsce w poprzedniej perspektywie unijnej. Spółki z grupy PLK mają też prowadzić roboty wyprzedzające przed modernizacją tras – na przykład na linii E59 Poznań – Szczecin, która jest chyba najbardziej zagrożonym projektem z listy CEF.

Chodzi jednak także o budowę potencjału na okres po 2023 roku, kiedy zmodernizowane linie trzeba będzie utrzymać w dobrym stanie. – Wkrótce spółki zależne przystąpią do zakupu maszyn – zapowiada prezes. W tym roku ZRK DOM kupiło już m. in. oczyszczarkę tłucznia.

Prezes Merchel dodaje, że PKP PLK chce też wzmocnić własny park maszyn, m. in. o podbijarki mogące pracować na liniach o prędkości do 200 km/h, zgodnie z nową filozofią PLK dotyczącą prędkości na szlakach. Warto przypomnieć, że zamówiony w grudniu pociąg diagnostyczny PLK rzeczywiście ma być przystosowany do prędkości powyżej 160 km/h.



II Okrągły Stół Energetyczny

Data: Warszawa, 1-2 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Ministerstwo Rozwoju (Sala pod Kopuła, Wejście od ul.Wspólnej), Plac Trzech Krzyży 3/5 Warszawa

Zapraszamy do udziału w dwudniowej konferencji współorganizowanej przez Ministerstwo Energii i Zespół Doradców Gospodarczych TOR, poświęconej dyskusji nad najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi sytuacji i perspektyw rozwoju polskiej energetyki. Wśród uczestników znajdą się m.in. minister energii Krzysztof Tchórzewski,wiceminister środowiska i pełnomocnik rządu ds. polityki klimatycznej Paweł Sałek, wiceministrowie energii Andrzej Piotrowski, Grzegorz Tobiszowski i Michał Kurtyka, a także prezes Urzędu Regulacji Energetyki – Maciej Bando.

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2017
NUMER 05/2017
W bieżącym numerze wiele miejsca poświęcamy sprawom taborowym i nie tylko. W raporcie zebraliśmy materiały związane z ochroną środowiska, w tym dotyczące coraz powszechniejszej na kolei budowy ekranów akustycznych oraz często budzących oburzenie mieszkańców wycinek drzew wzdłuż linii kolejowych. Ponadto w tym wydaniu rozmowy z L. Zobniowem (Anwil), A. Padzińskim (PKS Polonus), J. Oniszczukiem (PKP Intercity) oraz A. Bręczewskim (Modertrans). Podsumowujemy też trudny rok spółek giełdowych i relacjonujemy start kolei miejskiej we Wrocławiu. Analizujemy też to, jak „centralne” obiekty zdominowały infrastrukturę oraz jakie skutki przyniosło rozporządzenie „przejazdowe”.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS