NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Pojazd diagnostyczny dla PLK szybszy niż większość pociągów

| Jakub Madrjas 06.12.2016 182

Pojazd diagnostyczny dla PLK szybszy niż większość pociągów
Pojazd inspekcyjny Pesy dla Kolei Rosyjskich przekroczył prędkość 200 km/hFot. Jędrzej Pilarski
Zarządca infrastruktury zamawia kolejowy pojazd ratownictwa technicznego. W dalszych planach ma też zakup kolejnego sprzętu, np. pociągu pomiarowego mogącego jeździć z dużą prędkością.
PKP Polskie Lunie Kolejowe opublikowały specyfikację zamówienia na zakup kolejowego pojazdu ratownictwa technicznego. Będzie się on składał z dwóch połączonych przegubem członów: napędowego (dwie osie napędne) i doczepnego B (dwie osie toczne). Konstrukcja ma umożliwić montaż urządzeń do robót okołotorowych, takich jak odśnieżarka, obcinarka gałęzi czy głowica mieląca do traw. Na czole pojazdu znajdzie się żuraw hydrauliczny.

Zamawiany pociąg według specyfikacji ma rozwijać prędkość do 80 km/h i mieć długość 25–26,5 metra. Oferty powinniśmy poznać na początku przyszłego roku. Jedynym kryterium wyboru dostawcy będzie cena.

Pod koniec ubiegłego miesiąca PKP PLK wybrała wykonawcę studium wykonalności dla zakupu większej ilości specjalistycznego sprzętu w ramach unijnego projektu „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego”. Ujęty w Krajowym Programie Kolejowym projekt wart jest aż 250 mln złotych. Studium przygotuje Instytut Kolejnictwa, który w postępowaniu złożył jedyną ważną ofertę. Opiewała ona na 1 734 300 złotych brutto.

Lektura dokumentacji przetargowej pozwala dowiedzieć się więcej na temat planowanych w ramach projektu zakupów. Najciekawszym elementem będzie pociąg do pomiarów drgań podtorza kolejowego wywołanych obciążeniem dynamicznym, przystosowany do prędkości powyżej 160 km/h. Na polskiej sieci kolejowej takimi możliwościami mogą pochwalić się tylko należące do PKP Intercity lokomotywy Husarz (10 sztuk) i składy ED250 Pendolino (20 sztuk); dostosowane są do niej także niektóre wagony.

PLK chce również kupić samojezdny pojazd spalinowy do badań defektoskopowych szyn podbijarkę torów i podbijarkę rozjazdów. Planowane zakupy obejmują też sześć wózków motorowych z żurawiem hydraulicznym i skrzynią do przewożenia materiałów oraz 24 wózki motorowe z żurawiem, skrzynią ładunkową oraz dodatkowo z pługiem i kosiarką rotacyjną.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (340)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (340)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS